Nieuwe MTB keuze

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
ON3DMT
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 mar 2021 14:28

Nieuwe MTB keuze

Bericht door ON3DMT »

Hallo, nieuw op dit forum...

Ik rijd al meerdere jaren met een mtb die een vriend voor me indertijd heeft afgemonteerd en in orde heeft gezet... Rijd prima, niks van te klagen... Mijn zoon heeft echter een nieuwe fiets nodig en nu speel ik met het idee om voor mezelf een nieuwe blinkende fiets te kopen en de oude aan mijn zoon te geven... Win win noem ik dat :-)

Heb al redelijk wat opgezocht, al redelijk wat raad gevraagd aan vrienden en nu ben ik in de fase beland dat ik door de bomen het bos niet meer zie en dat ik die goedbedoelde raad van die vrienden soms wat in twijfel begin te trekken... Zo is één vriend compleet tegen carbon... Persoonlijk zie ik daar geen probleem in...

Momenteel twijfel ik tussen deze twee fietsen...

https://www.12gobiking.nl/cannondale-f-si-carbon-5-2021

Maar dan in de geel/zwarte versie...

Of :
https://www.bikester.be/wilier-101x-xt- ... oj6IN_8oiI

Die laatste ben ik opgekomen op aanraden van een vriend, ik had persoonlijk nog nooit van het merk gehoord...

Wat denken jullie? Kunnen jullie me nog wat raad geven? Andere voorstellen zijn ook meer dan welkom... Het max budget is 2500 euro...

PS : Ik doe geen competitie ofzo... Veel asfalt maar ook veel single trails maar niks te extreems... Ik doe ongeveer 12000 km per jaar...
Alvast bedankt!
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: Nieuwe MTB keuze

Bericht door rasmazzer »

Met een budget van 2500€ en hardtail moet je toch sowieso Carbon frame nemen vind ik. Toch in een XC model. Al die vooroordelen van Carbon bestaan nog enkel bij de mensen die er nooit mee gereden hebben.