Dames MTB, help!

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Mieke28
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 aug 2020 21:40

Dames MTB, help!

Bericht door Mieke28 »

Ik ben al sinds maart/april op zoek naar een dames MTB. De zoektocht lijkt onmogelijk gezien corona en er werd mij gezegd van gewoon te wachten op de modellen van 2021...Mijn dochter heeft een Cube, mijn zoon een Specialized, mijn man een Cannondale en ik een rammelbak van 12 jaar oud :) Mijn voorkeur ging uit naar Cube ACCESS WS C:62 Pro, maar de wachttijd is blijkbaar immens (en de paars witte kleur vind ik persoonlijk ook lelijk). Nu ben ik verder beginnen kijken naar andere merken: SCOTT (CONTESSA SCALE 930) en Trek (X-Caliber 9 of Roscoe 8). Bij Scott zie ik enkel fietsen die uitverkocht zijn en nog geen modellen voor 2021. Bij Trek zijn de fietsen die ik kies blijkbaar mannenbikes? Kan iemand mij tips geven wat een goede keuze zou zijn? Het is de bedoeling om enerzijds hier in de bossen en velden te gaan fietsen en anderzijds in de zomer een weekje in Oostenrijk of Duitsland te gaan MTB'n. Help :)
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Dames MTB, help!

Bericht door Den jjag »

Mijn vrouw rijdt al jaren op een mannen mtb, ze vindt de vrouwenbikes over het algemeen niets.
Eerst Granville, daarna Scott (was ze heel tevreden van), en momenteel Canyon, ook heel tevreden van.
Succes met je zoektocht!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Dames MTB, help!

Bericht door Mister No Chaïn »

Een kameraad is aan het uitkijken naar een racefiets van Scott, en zijn dealer kon hem gisteren de levertijd van allerlei fietsen vertellen (en hij had het geluk dat ze ook nog is snel leverbaar waren). Dus ik zou zeggen, ga naar een dealer en vraag hoe het zit voor een Scott of Trek. Bij mijn LBS heb ik al Trek 2021 modellen zien staan en hij kreeg tegen begin september ook nog heel wat Scott binnen (regio Leuven moest je uit de buurt zijn). Het is vooral kwestie van de knoop door te hakken en dan te wachten.

Je ziet bij wel meer merken dat ze hun damesfietsen laten vallen. Uiteindelijk draait het toch om de geometrie. Lange benen, korte benen, lenig of niet. Dat zijn wat mij betreft allemaal belangrijkere factoren dan wat je er al dan niet tussen je benen hangt.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Dames MTB, help!

Bericht door Luhmann »

Er zit meest weinig tot geen verschil in de vrouwen specifieke versies. Het zijn vooral accentjes die anders gelegd worden. Als je toch op zoek bent naar specifieke vrouwen MTBs kan je ook kijken bij Liv, dat is de lijn voor vrouwen van Giant.
Mieke28
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 aug 2020 21:40

Re: Dames MTB, help!

Bericht door Mieke28 »

Heb de knoop doorgehakt, ben net de Scott scale 940 2021 gaan bestellen.
Plaats reactie