Bike lease...

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
eweerts
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 jun 2020 21:48

Bike lease...

Bericht door eweerts »

Hoi, Ik wil graag een mtb leasen via mijn werk. Ik zou als budget rond de 2000 euro willen blijven en verkies een hardtail. KBC fiets lease laat volgende merken toe: Cannondale, Cube, Giant, Ridley, Scott, Specialized.
Welke mtb raden jullie voor dit budget aan en waarom? Ik ben een beginnende mtb'er, maar wel sportief bezig. Ik zou het mtb'en als extra sport willen beoefenen naast trail running.

Mvg
Erwin
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Bike lease...

Bericht door Luhmann »

Bij die merken en in die prijs categorie is er geen brol meer bij de hartails. Voor fully's is dit budget wat krap. Bij A-merken (Cannondale, Scott, Specialized, Ridley) betaal je logischerwijs ook een prijs voor de naam. Merken zoals Cube & Giant maken ook prima fietsen maar zijn iets budget vriendelijker, praktisch betekend dit dat je een iets betere afwerking krijgt (vork, groepset) voor dezelfde prijs. Vooral op frame en vork letten dit zijn de grote vaste kosten van je fiets.
Door de omstandigheden dit jaar en de huidige periode in het jaar is de effectieve voorraad beperkt, zeker in de courante maten is het aanbod al geslonken. Ik zou dus beginnen met langs wat fietsenmakers te gaan in de buurt die op de leasing lijst staan om eens te gaan informeren. Je bent toch verbonden aan een fietsenmaker voor de aankoop. Ze kunnen normaal niet alleen zien wat zij hebben maar ook wat er nog beschikbaar is langs de leveranciers kant. Kan je ook al meteen eens testen.
Plaats reactie