Aankoop elektische fiets 45km/u

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Boesp
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 12:00

Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door Boesp »

Een zeer goede middag.

Daar ik voor mijn werk een kleine verplaatsing moet doen (+- 35km heen en terug) was ik aan het overwegen voor een elektrische fiets te kopen.

uitgerekend ga ik dan per maand aan een 250€ fietsvergoeding per maand zitten.

Helaas ken ik van deze fietsen geen ballen :p

Bij deze iemand dat me een beetje in de goede richint kan sturen?

budget: geen flauw idee.

Moet niet teveel tralala op staan. gwn van a naar b en 1 of 2 deftige zijtasjes.

cheers!
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door BertG »

Geen fietsleasing via het werk?
Boesp
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 12:00

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door Boesp »

BertG schreef:Geen fietsleasing via het werk?
heb het gevraagd, in mijn functie geen recht op.

Dus zal een aankoop worden
Boesp
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 12:00

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door Boesp »

mss hoeft het niet persé een 45km/uur zijn.

25 + chip is ook dik ok :evil:
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door dirkdierickx »

ik doe 45km (enkel) gewoon met de koerfiets, geen electrische fiets nodig ;)
afin ja, de laatste 2 maanden natuurlijk niet meer :(
Boesp
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 12:00

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door Boesp »

dirkdierickx schreef:ik doe 45km (enkel) gewoon met de koerfiets, geen electrische fiets nodig ;)
afin ja, de laatste 2 maanden natuurlijk niet meer :(
Heb daar niet echt gelegenheid om me op te frissen, en sta in een winkel daarmee. Wil niet al te bezweet toekomen op het werk.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door rubenv »

ik doe 40km enkel. Dus 80 per dag. Heb een stromer st3. Heb deze wel via leasing. Echt een zalige fiets. Nooit gedacht dat ik het zo plezant ging vinden om zoveel km's naar het werk te doen. Ligt natuurlijk ook aan de fiets.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door Edlisjas »

Ik doe 35 km enkel, vroeger ook met de koersfiets maar sinds kort met een speedpedelec. Op maandag en vrijdag begin ik vroeg, ‘s maandags rond 05.45 uur en ‘s vrijdags rond 04.30. Op vrijdag sta ik om 03.00 uur op en om 03.30 uur zit ik op de fiets om rond 04.20 u op het werk aan te komen...ik doe dit met een Klever X-speed. Topfiets....ook uit eigen zak betaald, krijg zelfs geen fietsvergoeding...maar wel een km-vergoeding om met de wagen te gaan...;-)
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door demonic »

of koop een gewone ebike van 25km/h, met bvb een bosch active line plus motor kan je die in 5 minuten pimpen tot 35-37 km/h zonder extra kosten, door de sensor te verplaatsen en een magneet op de trapas. Ben je toch goedkoper af. en jaja sommigen zeggen dan direct dat het niet mag en dat je niet verzekerd bent en geen garantie meer hebt, of niet gemaakt is voor zo'n snelheden maar niemand die het kan merken van de lbs dus garantie lijkt me wel snor, de speedmeter registreert dan maar 12-17 kmh. En wat deden we in onze jeugdjaren met onze brommers? die waren zogezegd ook niet gemaakt om 70 tot +100 kmh te rijden
Boesp
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 12:00

Re: Aankoop elektische fiets 45km/u

Bericht door Boesp »

demonic schreef:of koop een gewone ebike van 25km/h, met bvb een bosch active line plus motor kan je die in 5 minuten pimpen tot 35-37 km/h zonder extra kosten, door de sensor te verplaatsen en een magneet op de trapas. Ben je toch goedkoper af. en jaja sommigen zeggen dan direct dat het niet mag en dat je niet verzekerd bent en geen garantie meer hebt, of niet gemaakt is voor zo'n snelheden maar niemand die het kan merken van de lbs dus garantie lijkt me wel snor, de speedmeter registreert dan maar 12-17 kmh. En wat deden we in onze jeugdjaren met onze brommers? die waren zogezegd ook niet gemaakt om 70 tot +100 kmh te rijden
wel dit is ook de bedoeling. Zag dat bovenstaande fiets 6-7000€ is..

Bij mijn local fietsenwinkel verdelen ze kona en dergelijke. Zag dat ze daar Orbea 25km/uur fietsen hebben voor iets meer dan 2000€.

het is ook absoluut niet de bedoeling om elke dag met de fiets te gaan. Als het te warm is, of regent neem ik de trein
Plaats reactie