Scott scale 960 maat vraagje

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door jurgen stich »

Aan de remhendel is het een beetje vettig ja.
Ik heb hem dan maar binnen gebracht bij mijn fietsemaker hij ging hem nazien.
Waarschijnlijk enkel olie vullen en ontluchten was het eerste zicht het oordeel.

mijn grote zoektocht naar een geschikte vervanger voor mijn oude 26 inch ZWARE orbea met v brakes en tripele met een 8 speed cassette is dus nu afgelopen.

ik ben blij met deze aankoop gezien het beperkte budget dat hij gekost heeft en ik maar had (550 euro).
nu wil ik jaren met deze fiets verder maar vraag mij af of er nog updates kunnen of nodig blijken.
ik ben technisch niet zo op de hoogte van allerlei verschillen tussen grotes van balhoofd, geometrie ,enz,enz.
deze scott 960 bevalt mij prima en met zijn 12 kg 550 bevalt hij mij wel qua gewicht, verder de verhouding van cassette 10 speed met 11-36 tanden vind ik ook best oke.
Op een tripele lijkt mij ook wel behoorlijk voor mijn gebruik.
En dat gebruik is onze Vlaamse tracks (vooral de Limburgse) van bloso ,de mijnterril van winterslag en waterschei , en de plaatselijke Limburgse toertochten (wanneer die terug kunnen).
dus daarvoor denk ik dat deze fiets best oke is.
misschien dat ik eens gek ga doen in de toekomst en de voeren en de Ardennen eens opzoek maar dat is nog speculatie.
zou ik nog upgrades aan deze fiets doen als mijn spaarpot weer wat bijgevuld is ???
heeft iemand voorstellen voor upgrades of zie ik dit verkeerd en zou ik content moeten zijn met de fiets zoals hij is ??
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door jurgen stich »

Niemand geen mening over het feit upgraden of niet na verloop van tijd ??
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door rasmazzer »

Een fietsgps kopen voor alle ongekende paadjes mee te verkennen in de buurt ;).

Kan het type fiets niet goed, maar geniet nu wat van de fiets en zet wat geld opzij voor spare parts zoals ketting, cassette, e.d. Dat verslijt ook.
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door jurgen stich »

Ja eigenlijk heb je wel gelijk.
Qua gps heb ik al de polar v650
Het enige dat nog in mijn kop hing om eventueel te doen was een dropper installeren .
Maar misschien is dit wat overdreven voor wat ik de fiets ga gebruiken.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door dejoere »

jurgen stich schreef:Ja eigenlijk heb je wel gelijk.
Qua gps heb ik al de polar v650
Het enige dat nog in mijn kop hing om eventueel te doen was een dropper installeren .
Maar misschien is dit wat overdreven voor wat ik de fiets ga gebruiken.

Ik denk dat een dropper post wel een goede upgrade is, ik zit er ook al een hele tijd naar te kijken :P.

Ben jij tevreden van die V650? Bij langere tochten krijgt de navigatie het toch moeilijk, lijnen van de GPX staan niet op de juist plaats maar 15 meter naast het pad terwijl ze via de site wel over het pad lopen...

Vrij frustrerend (zeker als de vermoeidheid begint toe te slaan).
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door RigolleM »

dejoere schreef: Ben jij tevreden van die V650? Bij langere tochten krijgt de navigatie het toch moeilijk, lijnen van de GPX staan niet op de juist plaats maar 15 meter naast het pad terwijl ze via de site wel over het pad lopen...

Vrij frustrerend (zeker als de vermoeidheid begint toe te slaan).
Dat noemt GPS drifting en is volkomen normaal, de satellieten hangen 20 000 km boven ons hoofd en wij willen dat onze GPS op de meter na juist zit ](*,)
Garmin lost dit op door de optie 'zet vast op weg': Zet het positiepictogram, dat uw positie op de kaart aangeeft, vast op de dichtstbijzijnde weg.

ik weet niet of Polar dergelijke optie heeft.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door dejoere »

RigolleM schreef:
dejoere schreef: Ben jij tevreden van die V650? Bij langere tochten krijgt de navigatie het toch moeilijk, lijnen van de GPX staan niet op de juist plaats maar 15 meter naast het pad terwijl ze via de site wel over het pad lopen...

Vrij frustrerend (zeker als de vermoeidheid begint toe te slaan).
Dat noemt GPS drifting en is volkomen normaal, de satellieten hangen 20 000 km boven ons hoofd en wij willen dat onze GPS op de meter na juist zit ](*,)
Garmin lost dit op door de optie 'zet vast op weg': Zet het positiepictogram, dat uw positie op de kaart aangeeft, vast op de dichtstbijzijnde weg.

ik weet niet of Polar dergelijke optie heeft.
Het is geen gps drifting


" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus mijn positie zit is juist, mijn bol staat op de baan. maar de route niet. Met wat beelden is het duidelijker. Ik heb een klacht gemaakt bij polar, maar ik ben op zoek naar mensen die het zelfde probleem hebben.

Dit gebeurt vooral blij langere ritten.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door RigolleM »

Kaart op de PC waar de track werd getekend is dezelfde als deze op de Polar?
Originele track van iemand waar positie van GPS niet correct is?
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door dejoere »

RigolleM schreef:Kaart op de PC waar de track werd getekend is dezelfde als deze op de Polar?
Originele track van iemand waar positie van GPS niet correct is?
Het is een gpx die ik zelf gemaakt heb via Routyou. Dus ik zou verwachten dat de coördinaten in de gpx kloppen.

https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 37B22BB6DA" onclick="window.open(this.href);return false;

De gpx file zelf. Maar voor zover ik kan zien loopt die mooi over de baan.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Scott scale 960 maat vraagje

Bericht door RigolleM »

Dan zal de kaart op de Polar afwijken... Welke kaart zet Polar er op? De meeste online routeplanners werken met OSM-achtige kaarten. Routeyou.com gebruiken ook OSM als basis map, dus kans is groot dat het dus de Polar mapping is.
Plaats reactie