Keuze fiets 1000 euro

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Stino89
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 04 sep 2009 15:26
Rijdt met: Canyon Lux CF8

Keuze fiets 1000 euro

Bericht door Stino89 »

Niet voor mij, maar voor de vriendin. We zijn dus op zoek naar een degelijke doch niet overdreven dure
eerste mtb (1000-1200euro, of goedkoper indien in promo of overjaars) .Een paar winkels bezocht zodat ze een idee heeft.

We zijn nu wel op een paar interessante bikes gestoten
Onder meer:
- Giant Talon 29 0GE (2019 model) : XT/SLX afgemonteerd met Suntour Raidon voorvork (niet bekend mee, maar schijnt prijs/kwaliteit wel ok te zijn?)
- Cannondale Trail 2 : XT/SLX afgemonteerd met RS Judy Gold voorvork

Beide bij een grote fietsenzaak in Sint-Truiden, respectievelijk 999 voor de giant, 1199 voor de cannondale. Alleen spijtig dat ze geen enkele keer gemeten hebben
en op de eerste blik een medium aanraden...

Beide bikes ook online opgezocht en volgens de maattabel bij giant hoort ze op een small, bij cannondale op een medium.
De reach bij de medium cannondale is zowaar bijna 3cm meer als de small bij giant, dus ik ben hier wel wat in de war dat de cannondale volgens de site een medium zou moeten zijn. Het is voor een persoon, 1.68m, bbl 83cm, armlengte 59cm

Andere opties waren ook nog de Canyon Grand Canyon AL 7.0 (Sram GX eagle, RS Judy silver) of tevens ook de Rose Count Solo 2 (Full XT, Recon RL vork)
ook beide om en bij de 1200 euro.

Op zich lijken mij dit allemaal degelijke fietsen voor de prijs, andere opties mogen gerust ook gemeld worden.
Meningen over framemaat mogen altijd. Zowel bij canyon als Rose geeft de maattabel ook small aan.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Keuze fiets 1000 euro

Bericht door Jochen74 »

Ik ben zelf een jaar geleden ook op zoek gegaan naar een mtb met hetzelfde budget. Ik wilde er niet meer aan geven aangezien ik met kraakbeenletsel in de knie zit en van een e-mtb terug wilde naar de gewone mtb en niet wist of de knie het ging uithouden.

Ik viel in mijn zoektocht op de Trek Roscoe 8. Leek mij een superfiets voor wat ik zocht. Ik stapte de lbs binnen, waar ze ook Orbea verdelen. Minder bekend met het merk, dus ging ik op onderzoek.
Nu een jaar later heb ik nog geen seconde spijt gehad, het werd een Orbea Laufey H30 (de goedkoopste). Ik deed direct een remupgrade naar XT omdat ik de remmen wel heel belangrijk vind. Ik moest slechts 45 euro opleggen, dus direct gedaan.

De mijne is nog een 27.5+, nu zijn ze 29. Ik amuseer mij er rot mee. Ik ben er niet zacht mee, maar wordt nooit teleurgesteld. Ik denk dat ik mijn merk gevonden heb... Ook nog een voordeel, het is niet de zoveelste Cannondale of Specialized in het straatbeeld :-D
Stino89
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 04 sep 2009 15:26
Rijdt met: Canyon Lux CF8

Re: Keuze fiets 1000 euro

Bericht door Stino89 »

Klopt, maar wij hadden de Alma van Orbea op het oog, deze was ik ook nog in het lijstje vergeten te plaatsen.
Op zich is er reeds ruime keuze in die prijsklasse, het is vooral de maat waar ik wat aan twijfel.
Plaats reactie