Lichte 27.5 (mid)plus moeilijk te vinden

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Lichte 27.5 (mid)plus moeilijk te vinden

Bericht door Jochen74 »

De tip van Kris had ik toevallig zelf zaterdag geprobeerd en daarmee is het gelukt.
De rest van de tips zijn naar mijn mening standaard.

Ondertussen eerste mtb rit gereden. 55 km zonder al te veel moeite met een naar mijn norm hoog gemiddelde van 20 km per uur waar ik op dezelfde rit meestal slechts 17,5 a 18 per uur haal met dezelfde fiets.
Banden doen dus echt veel.
Ik zit momenteel aan 13,8 kg en zou de volgende maanden nog tot 13 kg willen geraken (bij mezelf zijn er ondertussen 6 kg af en daar moet nog 1 extra kilo af).
Alle tips welkom voor verslanken, aan de fiets weliswaar :-D
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Lichte 27.5 (mid)plus moeilijk te vinden

Bericht door Mister A »

https://www.sportokay.com/at_de/scott-s ... lbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is wel niet zoveel lichter. Ik rij zelf met een scott scale 720 (ook 27,5 inch), ik heb uiteindelijk een overjaars toonzaalmodel gevonden. Ik wou ook niet overgaan naar 29.

Marin san quentin is misschien ook een optie, maar ook niet lichter als u huidige fiets.

https://www.bikester.be/marin-san-quent ... 78871.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Lichte 27.5 (mid)plus moeilijk te vinden

Bericht door Edlisjas »

Jouw probleem is waarschijnlijk het gewicht van de wielen. Niets is zo belangrijk aan een fiets als het gewicht van de wielen. Zelfs 200-300 grammen maakt een wereld van verschil. Zelf rij ik oa op een Cannondale Beast of the East 27,5 plus met 3.0 banden. De standaardwielen heb ik na enkele ritten vervangen door carbonnen wielen en met die wielen is het een compleet andere fiets.
Ik heb er in 2017 verschillende ritten van de Roc d’Azur mee gereden (waaronder de Roc Noir), in 2018 de Roc du Maroc, en tal van andere ritten. Zeer zeer tevreden van. Ik heb ook nog een Scalpel die een kilo of 2 lichter is maar als ik een fiets zou moeten wegdoen zou het de Scalpel zijn. Voor mij is 27,5 plus DE standaard geworden.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Lichte 27.5 (mid)plus moeilijk te vinden

Bericht door Jochen74 »

Zo denk ik er ook over. De 3.0 zijn naar mijn mening wat overkill, maar wel comfortabel.
De 2.6 die ik nu gemonteerd heb, geven een wereld van verschil. Misschien ook door de minder grote weerstand van het profiel. Eens deze versleten zijn mss naar 2.8 voor en achter in dezelfde banddan de 2.6 maar voorlopig bevalt het me zeer goed.
En voor de wielen ga ik eens kijken. Het verschil in gewicht met de huidige moet wel voldoende zijn om er het geld aan te geven.
Plaats reactie