Canyon lux 7.0 of 8.0

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door ProsseN »

Goedemiddaq,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen deze 2 modellen. Ik schakel vooral over naar een fully omdat ik graag wat meer comfort wil op de langere ritten. (Ardennen marathons, buitenlandse tripjes, in de weide en het bos achter m'n deur,...) Heb nu altijd met een specialized epic HT gereden.

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... /2434.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... be=BK%2FMC" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zitten natuurlijk enkele verschillen in de afmontage maar mijn vraag is, zijn die het absoluut waard? Je kan natuurlijk zeggen, ja tuurlijk, de 8.0 heeft carbon wielen. Ik staar me hier precies niet op blind omdat ik de wielen van in de 7.0 ook heel goed vind. (ik rijd er nu mee) Of vergis ik mij?

7.0 is volledig XT wat mij meer dan degelijk lijkt.

Wie kan me helpen de knoop doorhakken en me duidelijk maken of het die 800 euro meer waard is of niet? (stiekem ben ik een beetje zot van het kader van de 8.0 met die verschillende kleuren) Maar dat kleurtje -wat ook op de goedkopere 6.0 te verkrijgen is- zal niet doorslaggevend zijn.


Eeuwige dank van een eeuwige twijfelaar... :)

Grtz
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door van_hoof »

Je dilemma is een luxesituatie hé, welke je ook kiest, zal een topmachine zijn.
Mocht ik van jou zijn zou ik voor de 8.0 gaan, je geeft zelf aan dat je dat frame stiekem mooist vindt, en zeg nu zelf dat is toch dé reden waarom je iets nieuws koopt =P~ .
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door ProsseN »

Haha. Inderdaad maar de 8.0 is echt iets boven mijn budget en een kleur is het me niet waard. :) Onderdelen wel. Ik heb al geprobeerd met de klantendienst van Canyon of ze de 7.0 wilden leveren met het andere frame, maar het visje beet niet...
Zou je die stickers van reynolds kunnen verwijderen of zijn dit geen stickers? Ik zie liever zo zwart mogelijk van wielen...

Maar zoals je aangaf, een luxepositie.
van_hoof schreef:Je dilemma is een luxesituatie hé, welke je ook kiest, zal een topmachine zijn.
Mocht ik van jou zijn zou ik voor de 8.0 gaan, je geeft zelf aan dat je dat frame stiekem mooist vindt, en zeg nu zelf dat is toch dé reden waarom je iets nieuws koopt =P~ .
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door demonic »

Volgens mij is de 7 meer dan uitstekend en evenwaardig, buiten de lichtere wielen. Het komt dan enkel op de voorkeur van afmontage. Volgens mij moet je al een redelijk gepassioneerd bezig zijn om het verschil te merken tussen de twee fietsen wat betreft rijeigenschappen.

Mochten de carbonwielen een velg binnenbreedte hebben van 30mm voor het voorwiel zoals de Neuron zou het misschien wel verschil maken naar grip, stabiliteit en rolweerstand. Maar dat hebben ze niet, enkel een lager gewicht. Moet wel zeggen, dat is toch de nieuwe trend, zelf heb ik geen ervaring mee en ook daar, merk je dan echt het verschil, tenzij je de limieten opzoekt misschien?
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door ProsseN »

Neen, ik zoek de limieten niet op. :) Vandaag ook veel gelezen en er wordt her en der gezegd dat de 7.0 echt heel goed zit prijskwaliteit. Ik ben er bijna in m'n overtuigingsproces. :) Dan nog rood of zwart. Hoeraaa... :D
demonic schreef:Volgens mij is de 7 meer dan uitstekend en evenwaardig, buiten de lichtere wielen. Het komt dan enkel op de voorkeur van afmontage. Volgens mij moet je al een redelijk gepassioneerd bezig zijn om het verschil te merken tussen de twee fietsen wat betreft rijeigenschappen.

Mochten de carbonwielen een velg binnenbreedte hebben van 30mm voor het voorwiel zoals de Neuron zou het misschien wel verschil maken naar grip, stabiliteit en rolweerstand. Maar dat hebben ze niet, enkel een lager gewicht. Moet wel zeggen, dat is toch de nieuwe trend, zelf heb ik geen ervaring mee en ook daar, merk je dan echt het verschil, tenzij je de limieten opzoekt misschien?
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door demonic »

Rode fietsen zijn rapper :wink: https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... are+faster

En dan heb je geen last meer van keuze stress ook tss 7 & 8. Beide in rode variant :-D
Veel succes met je keuze! Met zo'n bike zal je veel plezier hebben!
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door ProsseN »

Haha machtig. :D

Maar, vanavond heeft het lot voor mij beslist. Levering in mijn maat was voor de 8.0 1 maand en de 7.0 2 maanden. Deze avond kwam de zwarte 7.0 plots op 17/04. Tja.. :D

Fiets is dus besteld. ;)

Bedankt voor jullie antwoorden en nu maar ongeduldig wachten...
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Re: Canyon lux 7.0 of 8.0

Bericht door van_hoof »

Graag gedaan en veel plezier ermee!
Plaats reactie