Specialized Pitch voor jongens

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Reindert »

Heel weinig :). Gaan we niet naïef over doen.

Maar in elk geval, ik heb net voor dat alles dicht ging de XS gezien. Echt mooi. Knappe geo dat mini kader in verhouding tot die 27.5 wielen. Ziet er verbazend uitgebalanceerd uit.

Dan wou ik twee dagen erop met mijne zoon en zijne huidige Riprock naar de winkel gaan om 'te passen' en te kiezen tussen XS en S, maar helaas sindsdan alles dicht uiteraard.
Het is dus wachten tot...de winkel weer open mag :).

Intussen wel al elke dag de bloso lusjes hier in Herentals gedaan met hun huidige Riprocks. Ideaal weertje. Hun zin voor te mtben is er alleen nog meer door aangewakkerd. De positieve kant van het verhaal :)
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door tipi »

RigolleM schreef:
tipi schreef:Met de bruto marge eraf kost ie amper 100 euro in productie
Hoeveel denk je dat die Specialized voor de fabrikant kosten?
FF navragen bij Merida :-)
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door rubenv »

tipi schreef:
RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Geen flauw idee. Nog niet bij stil gestaan. Als het €170 is, dan heeft m in principe evenveel gekost als eentje uit de decathlon, maar met het plezier van een Merida :lol: Als het minder is, heeft hij een beetje meer gekost, maar ook met het plezier van een Merida. Een Dacia rijdt ook, maar de meesten rijden liever in een Mercedes dan in een Dacia :lol:
Mijn zoon heeft ooit met een Specialized Hotrock 24" gereden, toen ook gekocht voor +/- € 350 en verkocht voor € 100.
Op die leeftijd speelt het eigenlijk geen rol met wat ze rijden, het is vooral bij de ouders (vader) dat het een rol speelt. De Decathlon fietsen van vandaag zijn ook van betere kwaliteit dan 10 jaar geleden.
Allemaal goed en wel maar voor pakweg 180 euries kan je toch geen deftige bike hebben. Met de bruto marge eraf kost ie amper 100 euro in productie
En voor 350€ wel denk je :-k Mijn cassette kost evenveel :lol:

Ik heb hier een scott voltage 20“ mtb staan. Kost nieuw ongeveer 380€. Heeft een voorvering die eigenlijk niet deftig werkt en 1x7 versnelling en V-brakes. Weegt 11,6kg. Opzich kan je voor dat geld niet meer verwachten. Mijn dochter rijd hier mee naar school. Voor in de bos te fietsen heeft ze een propain freshdax 20". Weegt met de gewone banden 9,9kg en heeft voor en achtervering en schijfremmen. Dat is pas een degelijke kinderfiets. cane creek 40 headset, deftige trapas lager enz. Maar de prijs is er dan ook wel naar. Vorige zomer ook in bikepark winterberg mee geweest. Daar dient het fietsje dan ook wel voor. Echt helemaal geweldig. Had al een canyon young heroes 24" gekocht. Maar ze wilt op haar propain blijven rijden. Ze is nu 8 jaar. Dus gaat nog effe. Mijn zoon van 4jaar rijd nu ook op een propain freshdax. Hij vind het helemaal geweldig :-D
Natuurlijk is het overkill en hebben zij deze fietsen omdat ik er zelf zot van ben, maar zoals bij mijn fietsen vind ik het geweldig om naar deze fietsjes te kijken :-D
Ik koop ze trouwens ook wel 2de hands zodat ik er niet massaal op verlies als ik ze verkoop. Blijven wel goed waarde behouden. Wel niet gemakkelijk te vinden

Afbeelding
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Reindert »

Grave fietskes !
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Reindert »

Vorige zomer ook met mijn 2 oudste zonen in winterberg gereden. Was echt neig. Hun Riprocks zijn wel een categorie lager als de jouwe, maar met de semi fattires en schijfremmen, konden ze daar in alle comfort flowen. Ondanks ze toen 1ste en 3de leerjaar zaten. Echt heerlijk.
Eens opzoeken die bikes van jou. Zou wel al een model groter nodig hebben als ik zo op de foto zien.
Hebben ze 20inch wielen? Zie ik dat goed.
Lekkere afmontage :) zien er super qua géométrie uit.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door rubenv »

Reindert schreef:Vorige zomer ook met mijn 2 oudste zonen in winterberg gereden. Was echt neig. Hun Riprocks zijn wel een categorie lager als de jouwe, maar met de semi fattires en schijfremmen, konden ze daar in alle comfort flowen. Ondanks ze toen 1ste en 3de leerjaar zaten. Echt heerlijk.
Eens opzoeken die bikes van jou. Zou wel al een model groter nodig hebben als ik zo op de foto zien.
Hebben ze 20inch wielen? Zie ik dat goed.
Lekkere afmontage :) zien er super qua géométrie uit.
zijn idd geweldige fietsjes. Mijn zoontje van 4jaar rijd er al echt supergoed op.
Hebben standaard wel een ultegra 11-28 cassette en 105 derailleur. Heb er een grotere cassette en x0 derrailleur en shifter op gezet.
Zijn allebei 20". De 24" is een propain Yuma, is denk ik 2jaar geleden een nieuw model van uitgekomen. Bijna onmogelijk 2de hands te vinden. Ik had gisteren nog een 2de hands mondraker factor 24" gezien voor mijn dochter. Was als nieuw voor een mooie prijs. Maar was een gele en da vond ze lelijk Zo fietsjes zijn wel gewild, dus verwacht niet dat je ze vind aan halve prijs.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door tipi »

Voilà, point proven. Daarnet die Speci Hardrock 24 inch verkocht voor 125 euro terwijl ik hem vier jaar terug 150 heb betaald:-) Intussen is zijn nieuwe Trek Marlin 5 geleverd, eens zien of die ook zo'n inruilwaarde heeft.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Jumping Jack »

Mijn zoontje is bijna 10 en 1m40. Hij rijdt nu bijna 2 jaar op een scott scale 24jr disc. Ondanks het relatief hoge gewicht, is dat toch een ferm fietsje, super stabiel en betrouwbaar. Enige minpunt (naast gewicht) is de tourney derailleur die off-road toch ferm klettert!
Het wordt stilaan tijd voor een maatje groter, en ik heb mijn oog laten vallen op de Vitus Nucleus 26:
https://www.wiggle.nl/vitus-nucleus-26- ... eren-2020/.

Ding krijgt veel goeie reviews en ziet er ook ok uit: single vooraan, hydraulische schijfremmen, zelfs ruimte voor een dropper :-D .
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door PeterG »

Jumping Jack schreef:Mijn zoontje is bijna 10 en 1m40. Hij rijdt nu bijna 2 jaar op een scott scale 24jr disc. Ondanks het relatief hoge gewicht, is dat toch een ferm fietsje, super stabiel en betrouwbaar. Enige minpunt (naast gewicht) is de tourney derailleur die off-road toch ferm klettert!
Het wordt stilaan tijd voor een maatje groter, en ik heb mijn oog laten vallen op de Vitus Nucleus 26:
https://www.wiggle.nl/vitus-nucleus-26- ... eren-2020/.

Ding krijgt veel goeie reviews en ziet er ook ok uit: single vooraan, hydraulische schijfremmen, zelfs ruimte voor een dropper :-D .
Ferme fiets! Vanaf die lengte ook zeker overwegen voor een 27,5” in XS maat. Minder speels wss dan kleinere wielen maar als ik zie welke obstakels mijn zoon ermee neemt... nog geen seconde spijt van gehad. Fiets geeft heel veel vertrouwen!
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Speedy G. »

Kijk ook eens zeker naar Vpace --> https://www.vpace.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn dochter reed al op hun MAX275 toen ze nog maar 7jaar was en dat ging verbazingwekkend goed.
Plaats reactie