Specialized Pitch voor jongens

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Reindert »

De waarde van een Riprock 20 of 24 inch, blijft in goede staat toch best ok denk ik. 300 à 350 lijkt me best fair. Nieuw 500euro.Semi fat bike, juiste geo, goeie schijfjes,.. Maar dat is niet echt waarom ik het voor doe. Ze zijn toch net iets doordachter gemaakt en zijn, uit ervaring nog dik in orde als de 3de zoon ermee rijdt. Het duurzame karakter en de juiste zitpositie geeft mij een doorslag om voor, in mijn geval, die kinderfietsen van specialized te kiezen.
Als het van mij afhangt hou ik ze allemaal bij :).
Ter info, ik heb geen aandeel bij specialized. :). En ik rij met een Niner. (is dat ook niet gelinkt met specialized? :))
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Reindert »

Het is me niet de bedoeling een conversatie over de doorverkoopwaarde te maken. Elk kan zijn eigen rekening wel maken.

Ik kijk anders wel nog even uit naar Wacky S zijn antwoord op mijn vraag naar de lichaamslengte van zijn zoon.
Alvast bedankt!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Al vaker voor zot versleten door vrienden dat ik €350 aan een kinderfiets geef en zijn €180 in de decathlon betalen. Gevolg is wel dat ze er niet vanaf geraken tenzij gratis weggeven aan familie of vrienden.
Hoeveel denk jij er nog voor te krijgen?
Geen flauw idee. Nog niet bij stil gestaan. Als het €170 is, dan heeft m in principe evenveel gekost als eentje uit de decathlon, maar met het plezier van een Merida :lol: Als het minder is, heeft hij een beetje meer gekost, maar ook met het plezier van een Merida. Een Dacia rijdt ook, maar de meesten rijden liever in een Mercedes dan in een Dacia :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Free_ltd »

Reindert schreef:De waarde van een Riprock 20 of 24 inch, blijft in goede staat toch best ok denk ik. 300 à 350 lijkt me best fair. Nieuw 500euro.Semi fat bike, juiste geo, goeie schijfjes,.. Maar dat is niet echt waarom ik het voor doe. Ze zijn toch net iets doordachter gemaakt en zijn, uit ervaring nog dik in orde als de 3de zoon ermee rijdt. Het duurzame karakter en de juiste zitpositie geeft mij een doorslag om voor, in mijn geval, die kinderfietsen van specialized te kiezen.
Als het van mij afhangt hou ik ze allemaal bij :).
Ter info, ik heb geen aandeel bij specialized. :). En ik rij met een Niner. (is dat ook niet gelinkt met specialized? :))
Niner is met niemand gelinkt dacht ik (tenzij na de redding er een ander fietsmerk gelinkt is), maar Specialized wel aan Merida voor 49% :lol: Zonder Merida was de kans groot dat Specialized al niet meer bestond en denk dat ondertussen Merida meer verdient aan dat 49% aandeel in Specialized dan die 100% in Merida zelf :lol:

Voor mij speelt de prijs ook geen rol, maar zie mijn zoontje graag op deftig materiaal rijden. En als ge er gene boterham voor moet laten, waarom niet. Hier gaan ze wel de deur uit, maar gewoon voor terug plaats te hebben.

Hier trouwens een dikke fan van Niner :lol:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Geen flauw idee. Nog niet bij stil gestaan. Als het €170 is, dan heeft m in principe evenveel gekost als eentje uit de decathlon, maar met het plezier van een Merida :lol: Als het minder is, heeft hij een beetje meer gekost, maar ook met het plezier van een Merida. Een Dacia rijdt ook, maar de meesten rijden liever in een Mercedes dan in een Dacia :lol:
Mijn zoon heeft ooit met een Specialized Hotrock 24" gereden, toen ook gekocht voor +/- € 350 en verkocht voor € 100.
Op die leeftijd speelt het eigenlijk geen rol met wat ze rijden, het is vooral bij de ouders (vader) dat het een rol speelt. De Decathlon fietsen van vandaag zijn ook van betere kwaliteit dan 10 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Reindert »

Klopt absoluut ook.

Daarnet de Pitch in XS gezien. Knap ding.
Maar de twijfel rond XS of S is niet weg.
Het is echt een mini kader. Mega slooping. Heel knap. Het grote verschil is voornamelijk de reach. Hij gaat 2cm schelen tussen XS en s. 6cm met zijn Riprock.
Als ik zijn beenlengte op die XS zette, kwam dat zadelpenneke er goed uit.
Langs de andere kant, hij is 138cm groot, volgens hun advies staat hij nog niet eens op de tabel van XS. Dat is tussen 140 en 155. :)
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door PeterG »

Mijn oudste zoon knalt sinds een dik jaar op een trek xcaliber 7 in een XS maat (27,5”). Hij is bijna 10 en is 1m47. Er is nog wat marge op de zadelpen en er kan altijd een langere zadelpen in. Wat mij vooral opvalt is het gemak van de grote wielen on en off-road. En hier ook altijd gekozen voor lichte fietsen: early rider, Scott en Trek. Nog nooit klodde mee gehad en hoe lichter, hoe gemakkelijker ze ermee fietsen en ook hier gaan ze nog vlot door naar de andere twee kids... hoewel de dochter niet zo’n fan is van ‘dikke banden’ :-D
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door Wacky-S »

Hoi Reindert, sorry las nu net dat je nog een vraag had. Om eerlijk te zijn, geen idee meer hoe groot hij was op dat moment.
Had je al de kans gehad om te gaan kijken naar de XS? Ik kan je alleen maar aanraden als de winkels terug open zijn om je zoon er eens op te zetten en zelf te kijken hoe het hem meevalt.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door tipi »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Geen flauw idee. Nog niet bij stil gestaan. Als het €170 is, dan heeft m in principe evenveel gekost als eentje uit de decathlon, maar met het plezier van een Merida :lol: Als het minder is, heeft hij een beetje meer gekost, maar ook met het plezier van een Merida. Een Dacia rijdt ook, maar de meesten rijden liever in een Mercedes dan in een Dacia :lol:
Mijn zoon heeft ooit met een Specialized Hotrock 24" gereden, toen ook gekocht voor +/- € 350 en verkocht voor € 100.
Op die leeftijd speelt het eigenlijk geen rol met wat ze rijden, het is vooral bij de ouders (vader) dat het een rol speelt. De Decathlon fietsen van vandaag zijn ook van betere kwaliteit dan 10 jaar geleden.
Allemaal goed en wel maar voor pakweg 180 euries kan je toch geen deftige bike hebben. Met de bruto marge eraf kost ie amper 100 euro in productie
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Specialized Pitch voor jongens

Bericht door RigolleM »

tipi schreef:Met de bruto marge eraf kost ie amper 100 euro in productie
Hoeveel denk je dat die Specialized voor de fabrikant kosten?
Plaats reactie