Orbea Alma M25 of Scott Scale 910

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
ReDe09
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 16:32

Orbea Alma M25 of Scott Scale 910

Bericht door ReDe09 »

Beste,

In mijn zoektocht naar een nieuwe mountainbike, ben ik momenteel in de laatste fase beland en lijkt de keuze te gaan vallen op Scott Scale 910 of Orbea Alma M25.

Aangezien afmontage (full XT), voorvork (Fox SC32 Performance) identiek zijn en de wielen wellicht later een upgrade zullen zien, komt het er dus op neer om de kaders te vergelijken.

Iemand die mij wat dit betreft meer informatie kan bezorgen over hoe deze kaders zich ten opzichte van elkaar verhouden?

Alvast bedankt!
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: Orbea Alma M25 of Scott Scale 910

Bericht door rasmazzer »

Al gekozen ondertussen?

De geometrie van beide kaders is precies redelijk vergelijkbaar.

Ik rij met een Orbea en ben voorlopig heel tevreden van de fiets. Orbea heeft ook levenslange garantie op de kaders en ze ruilen redelijk vlot in (tenzij impact geconstateerd is).
Ik weet niet hoe het zit met de garantie op de kader bij Scott...

De Orbea M25 is een OMP kader en niet de OMR reeks, dus de kader minder ontwikkeld voor race en meer op Performance. Volgens Orbea dus beter bestemd voor de marathons omdat de kader iets flexibeler zal zijn dan de race-variant. Maar bij Scale beetje hetzelfde verhaal, de Scale 910 is HMF carbon kader wat weer wat flexibeler is dan de HMX carbon kaders.

Slechte keuze kan je niet maken denk ik.
Plaats reactie