Aankoopadvies nieuwe full suspension

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
vizionary
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 nov 2014 21:04

Aankoopadvies nieuwe full suspension

Bericht door vizionary »

Omdzt mij Lapierre Spicy 527 ook al een jaar of 5 oud is ben ik eens beginnen rondzien naar een nieuwe mtb. Ik rij veel toertochten, en zit er zelfs ook over na te denken om wedstrijden te gaan rijden. Heb eens meegedaan aan de Houffa marathon en dat beviel me toen wel.
Ik ben mezelf helemaal blind aan het staren op de Canyon Lux. Prachtige fiets, en goede afmontage. https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... be=RD%2FWH" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu is mijn vraag aan jullie wat eventuele alternatieven zijn?
Mijn budget ligt rond de 4500 euro.

Graag had ik volgende opties zeker gehad:
-Carbon frame (2019 of 2020 model)
-Minimaal XT afmontage
-Liefst Fox vering (hiermee ben ik het meest vertrouwd en tevreden van)
- Dropper post (Kan eventueel achteraf geplaatst worden
- 29 inch

Ik rij voornamelijk in de Ardennen regio Houffalize,Spa,Bastogne,Luik,...

Bedankt alvast voor de hulp
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Aankoopadvies nieuwe full suspension

Bericht door janssis werner »

De nieuwe van trek met die nieuwe achtervering is ok wel een mooie fiets. Alleen denk ik dat je voor dat geld dan gene xtr groep of carbon wielen gaat hebben. Dus daar zal wel altijd iets inzitten tegenover een canyon, maar dan kan je wel met een gerust hart naar de winkel in de buurt. Dit is ook een plus punt. Bij orbea heb je ook leuke fully,s.

Grtjs.
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: Aankoopadvies nieuwe full suspension

Bericht door Cubekee »

Die canyon is inderdaad een prachtige fiets! Zeker voor die prijs! Qua alternatief kan in zeggen dat ik tevreden ben over mijn Cannondale scalpel si. Als je nog even kan wachten zou ik bijvoorbeeld eerst eens na happybikedays gaan (wel pas in mei 2020) zo kan je meerdere merken testen en zo de fiets kiezen die jou persoonlijk het beste ligt.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Aankoopadvies nieuwe full suspension

Bericht door Erik.B »

De orbea oiz X-chromosoom of tr versie
https://www.orbea.com/ie-en/bicycles/mountain/oiz/cat" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie