Welke MTB kiezen?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Waffels
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 nov 2017 21:55

Welke MTB kiezen?

Bericht door Waffels »

Hoi,

Graag wil ik m'n eerste mtb aanschaffen. Budget < €1000, liefst rond de €800.

Wat heb ik op het oog;

- Rockrider XC050 LTD 29"; leuke prijs, gewicht, 1x11 aandrijving,levenslange garantie op frame/stuurpen, verschillende wielmaten te monteren, tof model.

- Cube Attention SL 27,5"; prijs, model, Shimano xt.

Waarvoor wil ik hem gebruiken;
- toertochtjes in Brabant en de kempen
- sporadische Ardennen ritten (2-3x/jaar)
- eventueel in de Alpen inzetbaar
- voornamelijk relaxte tochtjes (3-4u) maken.

Ik heb al wel ervaring in offroad fietsen met m'n crossfiets, maar merk dat als ik er langer dan 2u mee fiets, m'n rug vervelend doet... Dus zoek voornamelijk ook meer comfort als ik langere offroad tochten ga maken.

Wat zou jullie keuze zijn of andere ideeën? Mijn lokale fietsenmaker raadde me de Cube Aim SL aan, omwille van mijn eisen, en is ook nog goedkoper. Maar ik weet zo niet .. die was gewoon nog op stock.

Ik ben zelf maar een 1m60 groot, dus 27,5" wielen lijken me voor de handliggend, maar 29" geven weer meer comfort.

Iemand die me wat wegwijs kan maken?

Merci! :-)
W.
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: Welke MTB kiezen?

Bericht door Ward81 »

De enige goede raad is verschillende fietsen testen (geen ritje op de parking hé). Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Hardtail,fully,groter of kleiner frame, 1x of 2x, afmetingen wielen etc.
Nu zullen ook de 2020 modellen komen en kan je allicht een korting op de 2019 modellen verkrijgen.
Persoonlijk vind ik 29" te groot voor jouw lichaamslengte, maar zoals hierboven... Testen is de boodschap.
Plaats reactie