Waar zitten de Epic rijders?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door madskatingcow »

Laat maar weten wanneer ge ene trakteert :-D
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door Flip FSR »

madskatingcow schreef:Laat maar weten wanneer ge ene trakteert :-D
(o) Als ik u op een TT zie hebt ge't vlaggen :wink:
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door sam2300 »

Ondertussen volgende demper erdoor na welgeteld 200(!!!)km. Is uiteraard wel weer garantie, maar zo is het niet plezant meer.

Probleem is dat je hier niks aan kunt doen, behalve die rommel buiten smijten. En dat voor een fiets van meer dan 5000€. Ongezien.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door flip »

Flip FSR schreef:Ben ondertussen overal gaan kijken/voelen/meten. Zelfs de delaers zeggen dat het brain systeem nog steeds niet op punt staat / duurzaam is.
Scott Spark RC it will be :wink:
Tja en ook bij die bike zullen er mensen zijn die issues hebben. Probleem is dat je vaak alleen maar de negatieve dingen hoort.
Er worden jaarlijks 1000en Epics verkocht, de overige 95 % hoor je natuurlijk niet.

Soms weet ik ook niet meer wat nog goed is.

Heb zelf een OIZ gekocht na jaren met Speci gereden te hebben, wou geen Epic owv de commentaren die ik las ivm de Brain. Oiz nu ook een dikke crack in frame aan het krijgen, moet nog uitgewezen worden of het een gewone paint crack of scheur in het frame is. Maar ik weiger te geloven dat daarom alle OIZ frames slecht zijn.
Aeltae
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 aug 2014 18:00

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door Aeltae »

Misschien niet volledig on-topic maar om hier nu een nieuw topic over aan te maken lijkt mij ook wat onnozel.

Wanneer (welke maand) worden de nieuwe modellen van Specialized bekend gemaakt?
en worden zowel de modellen van hun koersfietsen als MTBs tegelijk bekend gemaakt?
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe Epic Pro, de huidige vind ik echt afgrijselijk van kleur met dat roze en blauw. :-&
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door Flip FSR »

Aeltae schreef:Misschien niet volledig on-topic maar om hier nu een nieuw topic over aan te maken lijkt mij ook wat onnozel.

Wanneer (welke maand) worden de nieuwe modellen van Specialized bekend gemaakt?
en worden zowel de modellen van hun koersfietsen als MTBs tegelijk bekend gemaakt?
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe Epic Pro, de huidige vind ik echt afgrijselijk van kleur met dat roze en blauw. :-&
Als ik de prijzen van de nieuwe Epic zie dan komt er hier toch geen meer in de garage. Die zijn op hunne kop gevallen :roll:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door Mister No Chaïn »

Hetzelfde zie je tegenwoordig bij Trek, 6000 euro vragen voor een fiets met GX. in 2017 was de Top Fuel van 5000 euro nog afgemonteerd met X1/X01 én lichtere carbon wielen.
Met zoveel extra winst per fiets mag je al een hoop fietsen minder verkopen.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door Swannie »

Minder verkopen?
Ik had gehoord van iemand uit t wereldje dat er nog nooit zoveel fietsen verkocht zijn dan in 2020 door de lockdown, of zou dat alleen bij ons zo zijn?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door Mister No Chaïn »

Swannie schreef:Minder verkopen?
Ik had gehoord van iemand uit t wereldje dat er nog nooit zoveel fietsen verkocht zijn dan in 2020 door de lockdown, of zou dat alleen bij ons zo zijn?
Onder de 1500 euro vind je amper nog een koersfiets of mtb in een winkel, maar in de prijsklasse van 6000 euro zullen toch geen (of amper) mensen zitten die plots half maart zich bedachten: mtb'n dat lijkt me wel iets, ik zal er is 6000 euro tegenaan smijten voor mijn eerste fiets.
Uiteraard zijn er mensen die getrouwd zijn met een merk en elke prijs zullen betalen die Specialized vraagt. Maar er zullen ook vele anderen zijn die wel is eventjes naar andere opties gaan kijken. Ik vind dat ik de laatste jaren op toertochten al vrij weinig Specialized fietsen zien.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Waar zitten de Epic rijders?

Bericht door sam2300 »

Mijn epic expert 2019 staat alweer bij de LBS (prognose 2 weken). Vervangen demper voor de 100e keer. Die fiets is a gift that keeps on giving.

En voor dat model is er in 2020 een slordige 1000€ bij gekomen zonder noemenswaardige upgrade.

Mijn advies: er zijn betere investeringen.

Btw; de waarde van iets wordt niet bepaald door wat het waard is, maar door wat men eraan wilt spenderen...
Plaats reactie