Keuzestress - FS MTB XC

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
draxa
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 jul 2017 08:51

Keuzestress - FS MTB XC

Bericht door draxa »

Dag iedereen,

Wij hebben op het werk de mogelijkheid om fietsen te leasen. Dit is relatief voordelig en heb besloten om een FS MTB te leasen (budget +-5000 EUR)
Ik rij vooral lokale toertochten en in de ardennen. heb wel de ambitie om langere tochten te maken in het buitenland. Steeds XC, geen enduro of dergelijke zaken.
Ik zoek dus een fiets met 100mm voorvork & 100mm in demper. Dit liefst zo licht mogelijk. Rij momenteel met een Alu HT en heb absoluut geen comfort problemen...

De mogelijkheden zijn enorm (Specialized, BMC, Scott, Giant & Trek). Ik twijfel nu tussen Specialized Epic Expert & Scott Spark RC 900.
Op beide modellen zou ik een XC dropper post plaatsen. Ik heb geen ervaring met Specialized Brain - vergt dit veel onderhoud/afstelling?

https://99spokes.com/compare?bikes=scot ... 2019;*z.MD" onclick="window.open(this.href);return false;

Welk model heeft jullie voorkeur? Waarom?

Alvast bedankt!
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: Keuzestress - FS MTB XC

Bericht door alexhaemers »

Als de brain werkt op de epic is het top! Werkt die niet is het een terring ding... (rij zelf met een epic 2018)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Keuzestress - FS MTB XC

Bericht door vedet »

alexhaemers schreef:Als de brain werkt op de epic is het top! Werkt die niet is het een terring ding... (rij zelf met een epic 2018)
En reken maar dat het stuk gaat.

Ik kies sowieso nooit meer voor specialized.
Top frames maar standaard lagers prut. Hoofdprijs voor de onderdelen en de brain die onderscheid geeft gaat altijd stuk.
Plaats reactie