canyon lux 6 vs specialized comp epic carbon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
cubi
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 08 aug 2012 19:54
Rijdt met: cube

canyon lux 6 vs specialized comp epic carbon

Bericht door cubi »

ik heb zelf al enkele jaren een epic, fantastische fiets om mee te rijden. Is de canyon ook zo ?
Van afmontage is er tussen beide fietsen niet zoveel verschil alleen kost de epic 1500€ meer .
Of maakt de brain op de demper toch zo een groot verschil op het rijden.
Wat is de ervaring van mensen die met een canyon lux rijden en die kunnen vergelijken met een epic
Ik heb deze topic gemaakt omdat ik eventueel wil overstappen naar de canyon lux 6
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Re: canyon lux 6 vs specialized comp epic carbon

Bericht door Ward81 »

Ik heb al redelijk wat Specialized Epic en Stumpjumper FSR's gehad en sinds kort mijn eerste Canyon (wel geen lux). Dus ik kan je geen info geven over de rijkwaliteiten tussen de Lux en de Epic.
Wat ik wel kan zeggen is dat mijn Canyon minstens even goed is afgewerkt. Ik kan niet zeggen dat ik altijd even tevreden ben over de kwaliteit van Specialized, maar hun garantieservice is wel goed. Ik heb zonder discussie een nieuw frame gekregen en ik lees dat dat niet altijd en overal het geval is. Heel spijtig bij Specialized is dat ik van mijn fiets van 2011 reeds in 2016 geen bouten meer kon krijgen, toch een essentieel slijtageonderdeel.
In mijn ogen staat Specialized vooral gekend om hun uitgekiemde geometrie, waardoor je fiets niet te snel 'out of fashion is'. Wat ik haat aan Specialized zijn de dure brain achterdempers die je niet eenvoudig kan upgraden en een jaarlijks onderhoud vragen om je garantie niet te verliezen. Allemaal goed en wel als je veel kilometers doet.
Plaats reactie