Santa Cruz Chameleon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Rodolfo
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:24
Rijdt met: Specialized Levo Fattie

Santa Cruz Chameleon

Bericht door Rodolfo »

Goedendag,

ik overweeg een Santa Cruz Chameleon met 29 wielen (ik kan dan nog gemakkelijk uitwisselen met een paar 27,5 + wielen ,als ik het goed begrijp, met deze fiets).

Iemand ervaring met deze fiets?

Ik twijfel ook nog of ik een volledige fiets Alu of Carbon neem, of eerder alleen het fietskader en dan zelf opbouw.

Het is namelijk zo dat ik wel leuk vind dat deze fiets ook geschikt zou zijn voor bikepacking. Iets wat ik wel binnenkort wil overwegen. Maar wss is een Alu-fiets dan meer aan te raden. Maar die vind ik dan wel wat zwaar: 13 + kg. Vandaar dat ik misschien beter het frame in Alu koop en dan zelf componenten uitkies. Of moet ik niet bang zijn van Carbon voor bikepacking in dit model van fiets ? Ik denk vooral dat een frametas wel wat schade aan een Carbon-frame kan aanrichten.

Voor de rest rijd ik hier in België (ben hier maar halftijds) voornamelijk XC. Maar daarvoor heb ik sowieso een nieuwe fiets nodig. Ik dacht dus beiden te kunnen combineren met die Chameleon: XC met 29, trekking met 27.5+ wielen.

Heeft iemand enige adviezen hier?

Alvast bedankt, Rudy
Plaats reactie