Full Suspension 29 inch bikeadvies

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
FD-Biker
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018 11:08

Re: Full Suspension 29 inch bikeadvies

Bericht door FD-Biker »

dennisVO schreef:kijk anders ook eens naar de Canyon Neuron.
Heb ik eens bekeken, ziet er inderdaad wel goed goed. Als ik kijk naar deze:
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/neuron ... l-6-0.html
Dan kom ik ook tot een zeer schappelijke prijs, Klopt het dat je dit niet in een winkel kan verkregen maar alleen online kan bestellen? Wat dan met de service na verkoop? Naar waar moet je dan naartoe als er iets moet vervangen worden vb. ketting + tandwielen?
Nog een vraag over deze fiets specifiek, is deze met 2 tandwielen van voor of niet? En kan je deze voor -en achtervering ook uitschakelen? Of kan je dit altijd uitschakelen of in standen zetten?

@cowboy peter Heb ook zo'n idee over dit verzet, maar volgens iemand hier zou dit toch niet zo'n probleem zijn met een 29 inch.

@dennisVO Ik fiets maar een stuk of 10 toertochten in een heel jaar, dus 14 jaar meegaan is +/- 140 toertochten als je dan rekent +/- 50 km per toertocht is amper 7000 km. Dus als ik een fiets koop van 1600 euro (zoals mijn vorige fiets) kom ik aan 0,22 euro per km (zonder extra kosten dan nog) m.a.w. 11,5 euro per toertocht. Geef ik 3000 euro uit zal die fiets niet langer mee gaan, maar het mij wel 0,43 euro per km kosten, dus 21,5 euro per toertocht.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Full Suspension 29 inch bikeadvies

Bericht door Free_ltd »

FD-Biker schreef:
dennisVO schreef:kijk anders ook eens naar de Canyon Neuron.
Heb ik eens bekeken, ziet er inderdaad wel goed goed. Als ik kijk naar deze:
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/neuron ... l-6-0.html
Dan kom ik ook tot een zeer schappelijke prijs, Klopt het dat je dit niet in een winkel kan verkregen maar alleen online kan bestellen? Wat dan met de service na verkoop? Naar waar moet je dan naartoe als er iets moet vervangen worden vb. ketting + tandwielen?
Bij Canyon hebt ge 3 mogelijkheden:
- Ofwel zelf sleutelen
- Ofwel een LBS hebben of zoeken die aan Canyon 'wil' werken (ik ken er wel een aantal die er niet aan willen werken, maar er zijn er evenveel die er wel aan willen werken)
- Bij Canyon zelf gaan in Haasrode (voor mensen van ver weg een probleem, maar de mensen van Vlaams-Brabant dus wel handig)

Dus laat u zeker niet tegenhouden hierdoor. Ze hebben echt wel een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Ge kunt de fiets ook in Haasrode afhalen als ge wilt ipv met pakjesdienst. Echter zullen de verzendkosten hierdoor niet weg vallen :lol:
Kip
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 13:07

Re: Full Suspension 29 inch bikeadvies

Bericht door Kip »

FD-Biker schreef:
dennisVO schreef:kijk anders ook eens naar de Canyon Neuron.
Heb ik eens bekeken, ziet er inderdaad wel goed goed. Als ik kijk naar deze:
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/neuron ... l-6-0.html
Dan kom ik ook tot een zeer schappelijke prijs, Klopt het dat je dit niet in een winkel kan verkregen maar alleen online kan bestellen? Wat dan met de service na verkoop? Naar waar moet je dan naartoe als er iets moet vervangen worden vb. ketting + tandwielen?
Nog een vraag over deze fiets specifiek, is deze met 2 tandwielen van voor of niet? En kan je deze voor -en achtervering ook uitschakelen? Of kan je dit altijd uitschakelen of in standen zetten?

@cowboy peter Heb ook zo'n idee over dit verzet, maar volgens iemand hier zou dit toch niet zo'n probleem zijn met een 29 inch.

@dennisVO Ik fiets maar een stuk of 10 toertochten in een heel jaar, dus 14 jaar meegaan is +/- 140 toertochten als je dan rekent +/- 50 km per toertocht is amper 7000 km. Dus als ik een fiets koop van 1600 euro (zoals mijn vorige fiets) kom ik aan 0,22 euro per km (zonder extra kosten dan nog) m.a.w. 11,5 euro per toertocht. Geef ik 3000 euro uit zal die fiets niet langer mee gaan, maar het mij wel 0,43 euro per km kosten, dus 21,5 euro per toertocht.
Even ter info: de 2019 versies zijn niet meer te vergelijken met de vorige( 2018,2017,...). Geometrie is aangepast en nu 130/130 veerweg ipv 120/110.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dit een slechte fiets is (prijs/kwaliteit zeker top) maar je kan je dus niet baseren op de rij-ervaringen en reviews die je leest over dit model in het verleden.

Wat je vragen betreft: 2 tandwielen vooraan, vork en demper zijn beiden te “locken”, ik vermoed niet in verschillende standen bij de 6.0.
Plaats reactie