Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Niner vs Bergamont, XC vs Trail

Bericht door Free_ltd »

Het begint te dagen om een stapje hoger te schakelen met fiets en dus overweeg ik om de Spark te gaan vervangen door iets anders. Ik weet dat er veel keuze is, maar ik ben zeer tevreden van mijne LBS en zou dus ook graag bij hem kopen. Dus desondanks Canyon op een paar km van mijn deur zit, word het dat niet :lol:

Ik rij dus al een aantal jaren XC modellekes rond het Leuvense en heb eigenlijk nog nooit veerweg tekort gekomen. Een paar maanden geleden een clinic in Spa gedaan en ook daar kwam ik geen veerweg te kort, maar lag het fungehalte wel wat hoger waardoor ik toch mss wel een trail overweeg. Enige dat ik in Spa echt mistte was een dropper :lol: Nu, ik heb niet zo direct de intentie om jaarlijkse een x aantal keren naar de ardennen te trekken.

Nu mijne LBS doet Merida (koud), Scott (lauw), Bergamont (warm), Niner (heet) en Mondraker (koud). Nu is het mss stiekem een beetje een droom om een Niner te hebben. Dus zat ik al ruimte tijd ermee in mijn hoofd om als volgende de RKT te nemen, maar heb ik één van de laatste overjaarse kaders langs mijn neus zien gaan door te lang te twijfelen :lol:
Voetnoot: tussen haakjes is mijn gevoel bij het merk en hun fully modellen :lol:

Nu zit ik dus met volgende in mijn hoofd:
1. Niner RKT (XC) met 100mm, maar de LBS zegt dat hier ook wel een 120mm in kan
2. Niner JET (trail)
3. Bergamont Contrail Elite (trail) https://www.bergamont.com/global_it/pro ... rail-Elite" onclick="window.open(this.href);return false;