Niner vs Bergamont, XC vs Trail
Geplaatst: di 18 sep 2018 12:15
Het begint te dagen om een stapje hoger te schakelen met fiets en dus overweeg ik om de Spark te gaan vervangen door iets anders. Ik weet dat er veel keuze is, maar ik ben zeer tevreden van mijne LBS en zou dus ook graag bij hem kopen. Dus desondanks Canyon op een paar km van mijn deur zit, word het dat niet
Ik rij dus al een aantal jaren XC modellekes rond het Leuvense en heb eigenlijk nog nooit veerweg tekort gekomen. Een paar maanden geleden een clinic in Spa gedaan en ook daar kwam ik geen veerweg te kort, maar lag het fungehalte wel wat hoger waardoor ik toch mss wel een trail overweeg. Enige dat ik in Spa echt mistte was een dropper Nu, ik heb niet zo direct de intentie om jaarlijkse een x aantal keren naar de ardennen te trekken.
Nu mijne LBS doet Merida (koud), Scott (lauw), Bergamont (warm), Niner (heet) en Mondraker (koud). Nu is het mss stiekem een beetje een droom om een Niner te hebben. Dus zat ik al ruimte tijd ermee in mijn hoofd om als volgende de RKT te nemen, maar heb ik één van de laatste overjaarse kaders langs mijn neus zien gaan door te lang te twijfelen
Voetnoot: tussen haakjes is mijn gevoel bij het merk en hun fully modellen
Nu zit ik dus met volgende in mijn hoofd:
1. Niner RKT (XC) met 100mm, maar de LBS zegt dat hier ook wel een 120mm in kan
2. Niner JET (trail)
3. Bergamont Contrail Elite (trail) https://www.bergamont.com/global_it/pro ... rail-Elite" onclick="window.open(this.href);return false;
Was dus eens gaan neuzen op de site van Bergamont en deze vind ik wel bangelijk in die kleurstelling. Echter is Bergamont nog niet zo heel bekend en weet ik het zo niet. Ik krijg het warmer van Niner Die gaan wellicht wel een beetje duurder zijn dan deze Bergamont.
Bergamont heeft ook een XC fully, maar die heeft, raar maar waar, nog geen boost
Ik lees wel dat een trail ietsje zwaarder is en dus trager, maar is dit een hindernis of verwaarloosbaar? We rijden vaak ook TT's en ik ga nooit voor de beste Stravatijd, maar rij lekker mijn eigen tempo waarop ik mij goed voel.
Wat is jullie mening zo een beetje?
Ik rij dus al een aantal jaren XC modellekes rond het Leuvense en heb eigenlijk nog nooit veerweg tekort gekomen. Een paar maanden geleden een clinic in Spa gedaan en ook daar kwam ik geen veerweg te kort, maar lag het fungehalte wel wat hoger waardoor ik toch mss wel een trail overweeg. Enige dat ik in Spa echt mistte was een dropper Nu, ik heb niet zo direct de intentie om jaarlijkse een x aantal keren naar de ardennen te trekken.
Nu mijne LBS doet Merida (koud), Scott (lauw), Bergamont (warm), Niner (heet) en Mondraker (koud). Nu is het mss stiekem een beetje een droom om een Niner te hebben. Dus zat ik al ruimte tijd ermee in mijn hoofd om als volgende de RKT te nemen, maar heb ik één van de laatste overjaarse kaders langs mijn neus zien gaan door te lang te twijfelen
Voetnoot: tussen haakjes is mijn gevoel bij het merk en hun fully modellen
Nu zit ik dus met volgende in mijn hoofd:
1. Niner RKT (XC) met 100mm, maar de LBS zegt dat hier ook wel een 120mm in kan
2. Niner JET (trail)
3. Bergamont Contrail Elite (trail) https://www.bergamont.com/global_it/pro ... rail-Elite" onclick="window.open(this.href);return false;
Was dus eens gaan neuzen op de site van Bergamont en deze vind ik wel bangelijk in die kleurstelling. Echter is Bergamont nog niet zo heel bekend en weet ik het zo niet. Ik krijg het warmer van Niner Die gaan wellicht wel een beetje duurder zijn dan deze Bergamont.
Bergamont heeft ook een XC fully, maar die heeft, raar maar waar, nog geen boost
Ik lees wel dat een trail ietsje zwaarder is en dus trager, maar is dit een hindernis of verwaarloosbaar? We rijden vaak ook TT's en ik ga nooit voor de beste Stravatijd, maar rij lekker mijn eigen tempo waarop ik mij goed voel.
Wat is jullie mening zo een beetje?