Keuze bike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
StijnVH
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 aug 2018 11:15

Keuze bike

Bericht door StijnVH »

Dag iedereen,

Graag had ik jullie hulp/ervaringen kunnen gebruiken in het kiezen van een nieuwe MTB. Ondertussen heb ik vele berichten op deze site doorlezen en weet ik al heel wat meer omtrent keuze materialen.

Net de Transalp 2018 achter de rug met een Cube AMS 100 fully van drie jaar oud. Een betrouwbare goede fiets die me geen enkele keer in de steek heeft gelaten! Ging als een zoet broodje.
Voor de Transalp had ik één wedstrijd achter de rug en kon je me wel een amateur noemen. Ik was/ben vooral een goede loper en fervent sporter.

Door die fantastische Transalp ervaring (ik raad het ieder aan) is de zin om meer uit mn mtb te halen sterk aanwezig :-D en wil ik hier verder in gaan door wekelijks min 2x te rijden (wat ik ook doe, top conditie wil ik behouden). Voornamelijk op weg als bossen. Maandelijks 1x richting Vl Ardennen of Ardennen. Ik vertrek ook in maart op lange reis door EU en neem mtb mee.

Nu wil ik een nieuwe mtb kopen met recent materiaal.
Hier wil ik tussen 3000 - 5000e max aan besteden (wat veel geld is).
Welke merken, fietsen raden jullie aan? Zelf heb ik enkel recente ervaring met Cube waar ik best tevreden over ben maar werkelijk niemand reed op die Transalp met Cube :lol:

Mijn ideeën:
Orbea M10 of M30 (zijn ongelooflijk mooie fietsen)
Canyon Neuron Al 9.0
Specialized Epic Comp Carbon
KTM Scarp Master 12
...

Oog wil ik ook wat dus opvallende felle kleuren of bizarre lijnen zijn uit ten boze voor mij. Zoek een mooie fiets waar het gewicht zo weinig mogelijk! is en materiaal top is. Geen pro toestanden, is onbetaalbaar maar iets er tegen aan. Orbea vind ik zeer mooie fietsen maar ik vraag me af of alles wel zo degelijk is. Die Canyon ook top maar dan wel bijna 13 kg. Nu weegt mn Cube 11,6 kg. Maar je zal begrijpen dat ik voor zon bedrag wel iets terug wil krijgen. :-D

Andere aanbevelingen zeker welkom!!

Dank je wel alvast om hier even tijd voor te nemen!
Grt
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Re: Keuze bike

Bericht door kona88 »

Orbea oiz
Rocky mountain element
Plaats reactie