canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door k03n »

https://www.canyon.com/en/mtb/neuron/20 ... l-8-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vs
http://www.ninerbikes.com/JET-9-1-STAR-NX1" onclick="window.open(this.href);return false;

De niner kan ik kopen voor 2500 bij men lbs. Een dropper post gaat hij er voor die prijs ook nog opzetten.
Puur prijs/kwaliteit (gezien de nx/gx eagle en guide r/level) kom je natuurlijk bij Canyon uit en aangezien ik het meeste zelf doe aan men fiets is dat ook geen argument.
Maar toch heb ik meer zin om de Niner te kopen, snap je :-D Canyon is maar canyon he, die zie je overal rijden. Haha

Is de gx eagle echt een meerwaarde ten opzichte van de NX? Wat zijn jullie ervaringen? Want kosten bij vervanging na slijtage bijvoorbeeld liggen natuurlijk wel al heel wat hoger. En je leest wel wat over een moeilijkere afstelling van de gx eagle. (bij de Niner zou ik trouwens nog een 28t voorblad bijkrijgen voor bv Ardennentochtjes)

Sram Guide r/level groot verschil?

Graag een mening 8)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door Free_ltd »

Als ge toch alles zelf doet, waarom dan niet Niner frame only en zelf opbouwen?

Zelf rij ik met 2 x 10 XT, maar de volgende wordt toch een eagle. Ik snap zelfs niet waarom sommige merken nog de 1 x 11nx aanbieden, daar het bereik van die eagle veel meer is. Sommigen hebben dat misschien niet nodig natuurlijk, maar de meesten die een nieuwe fiets kopen, hebben graag het allerlaatste nieuwe.

Zo zie ik bv dat Specialized bij een fully van €4000 nog een Reba op zet en een nx groep. Terwijl andere merken voor dat geld minstens een SID en GX Eagle erop hebben zitten. :lol: Maar goed, de Speci rijder zegt ook dat die €1000 extra in de beste geometrie van MTB land zit. Iets wat de Niner rijder ook zegt. Vraag me af wie gelijk heeft :lol: :lol: :lol:

Ook merk ik nu al regelmatig op dat occasie MTB's waar 'geen' eagle op zit, minder snel verkocht geraken. Vaak komt toch terug dat dit een struikelblok is en dat mensen gewoon verder kijken naar een fiets waar wel al een eagle op zit.

Ik zelf ook al een tijdje een Niner aant overwegen, maar dan de RKT.
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

Re: canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door k03n »

Damn. Tis een moeilijke keuze. Waar is de tijd dat ge gewoon naar uw bike shop ging en een uur later met een fiets naar buiten bolde... :-D
Mijn grooste bekommernis is de fijne afstelling die blijkbaar 100% goed moet zijn. Ik wil vooral zorgeloos kunnen rijden.
Voorstellen voor andere gelijkaardige fietsen zijn altijd welkom. Prijsklasse rond de €2500
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door Free_ltd »

Afstelling gaat altijd hé, behalve dat het naar het schijnt bij een Eagle op een 100ste mm goed moet zitten :lol:

€2500 voor een fully is natuurlijk niet zo gigantisch, maar daar hebt ge zeker wel wat voor.
Surf eens rond op de merken en hoor ook eens bij de LBS'en in de buurt. Vaak ook wel overjaarse modellekes te vinden.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door janssis werner »

Hallo. Volgens mij zijn dit twee totaal verschillende fietsen . De niner is het instap model en is vergelijkbaar met de canyon spectral en niet bij de neuron. De neuron is alleen al op de vering beter afgewerkt. Maar het grote verschil zit hem in de geo van de fiets. De neuron zit er tussen in, dit soort fietsen hebben ze niet in andere merken of toch weinig.

Grtjs.

Ps Dit wil niet zeggen dat de niner slecht is of zo . Alleen is dit een trail fiets en geen AM/trail en deze kun je ook weer niet vergelijken met een XC bike.
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door mattias de clerck »

Ik rij sinds een maand met canyon neuron 8.0 en kan er geen negatief woord over zeggen. Vering top en sram gx eagle schakelt super! Kan hem alleen maar aanraden.
Dimitri.broos1
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 22:14

Re: canyon neuron al 8.0 VS niner jet 9 1 star build

Bericht door Dimitri.broos1 »

Nog steeds tevreden?
Ik twijfel tussen de lux en de neuron, maar kan niet kiezen

Lange levertijd?
Plaats reactie