Trek procaliber 8

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
looike
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 13:26
Rijdt met: Merida big nine lite 3000

Trek procaliber 8

Bericht door looike »

Zoek me een trek procaliber 8 aan te schaffen, https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... 8/p/21841/" onclick="window.open(this.href);return false; deze is slx/xt uitgerust maar ga met een upgrade alles xt voorzien. Deze fiets gaat me 1800€ kosten. Wat is jullie ervaring met deze fiets? Tevreden over? Of toch naar iets anders uitkijken? Ik rij nu met een merida big nine 3000 maar heb een scheur in de kader. (Fiets was bijna 7 jaar oud) was er tevreden over maar hij valt nu buiren de garantie helaas, daarmee wil ik nu een fiets met levenslang garantie. Ik wil gewoon wat zekerheid over de aankoop, ben een eeuwige twijfelaar helaas ....
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Trek procaliber 8

Bericht door Frog 075 »

Heb de 9.6... Uitermate tevreden van!
Is ook slx xt afgemonteerd, doet z'n werk prima, eens het versleten is plaats ik er ook xt op... Alleen heb ik nog nooit een voorderrie versleten :P
Remmen kunnen wel nog een upgrade krijgen naar xt voor betere remkracht maar hetgeen er standaard op zit (ook shimano) doet prima z'n werk
En zoals je zegt, levenslange garantie op frame... geen zorgen meer :wink:

Heb de mijne als overjaars model gekocht, 1800€... Niet twijfelen 8)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trek procaliber 8

Bericht door _anonymus_ »

I.v.m. alles upgraden naar XT: ik zou gewoon je shifters naar XTR (ipv XT) upgraden en cassette en ketting opslijten.
Daarna kan je die nog naar XT veranderen.

Tussen een SLX en XT-voorderailleur zit er, buiten enkele grammen gewichtsverschil zo goed als geen verschil.
Plaats reactie