Wat te nemen?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BETA911
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 apr 2018 21:09
Rijdt met: Cube Stereo Super HPC 160 Race 2013

Wat te nemen?

Bericht door BETA911 »

Hallo allemaal,

Vroeger ben ik een fervent fietser geweest. En dit is stil gevallen dankzij auto/motor gebruik maar recent terug mijn fiets opgekropen.
Dit was (en is nog altijd na 10 jaar) een Cross Sprinter Disc. Juist... een wannabe MTB van "den Aldi".

Destijds niet veel verstand van (nu nog) en deze gekocht met mijn studenten budget. Nu 10 jaar later is hij geroest en versleten maar wel nog goed werkend. Ondanks het geen technisch hoogstandje is, zit hij wel "maar?" op 15kg qua gewicht. Dit heb ik gemeten nadat ik afgelopen dagen wat research ben gaan doen.

Nu, ik ga voornamelijk XC doen maar wil ook wel meer downhill/all-mountain stuff gaan doen. Daarom zou ik graag een fully willen. Van groepenset liefst SLX, XT of hoger. Alhoewel hoger niet zal gaan voor mijn budget vrees ik.

Na wat zoeken enzovoort kwam ik op volgende opties uit: https://www.mantel.com/be/product-compa ... 0252,49367" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik heb een voorkeur maar zal deze nog even niet melden om jullie gedacht niet te beïnvloeden.

Mijn vraag: wat is het beste voor me? Budget is ~2000 euro. Ikzelf ben 1,78m en weeg 82kg.
Andere vraag: waar moet ik op letten? Tips en tricks van jullie experts zijn belangrijk.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Wat te nemen?

Bericht door janssis werner »

Kijk ook eens naar de canyon neuron 07 voor die prijs. De vering is beter en als je deze moet vervangen is de kostprijs hoger dan remmen of groep te veranderen.

Grtjs.
Gebruikersavatar
BETA911
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 apr 2018 21:09
Rijdt met: Cube Stereo Super HPC 160 Race 2013

Re: Wat te nemen?

Bericht door BETA911 »

@janssis werner, bedant voor de suggesties. Heb deze bekeken. Ik kan je redenering zeker volgen.

Uiteindelijk na zoeken en veel overwegen heb ik een 2dehands Cube Stereo Super HPC 160 Race 2013 gekocht voor een schappelijke prijs gezien de staat.
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee!
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Wat te nemen?

Bericht door De Wreter »

<ik moet beter lezen>
Laatst gewijzigd door De Wreter op ma 30 apr 2018 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Wat te nemen?

Bericht door Free_ltd »

De Wreter schreef:Maar ge hebt toch al een Cube Stereo Super HPC 160 Race van 2013 ????

De nieuwe manier om wat reclame te maken....
Reclame voor wat dan?
Zoals ik het begrijp, vraagt hij advies en heeft hij enkele dagen later die Stereo op dz kop kunnen tikken.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Wat te nemen?

Bericht door De Wreter »

Free_ltd schreef:
De Wreter schreef: Zoals ik het begrijp, vraagt hij advies en heeft hij enkele dagen later die Stereo op dz kop kunnen tikken.
Idd, NU begrijp ik het ook. Excuses.
Plaats reactie