Moeilijke zoektocht

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door hitchhikerzguide »

Ik weet welke eigenschappen een trail/am bike heeft. Ik zoek gewoon iets geschikt voor mijn lengte en hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door janssis werner »

Heb nog eens gekeken bij canyon. Daar kan je al niet terecht voor een spectral. Deze is maar verkrijgbaar in maat L en is maar tot 191. Veel modellen van deze fietsen gaan meestal met 27,5 wielen uitgerust. Met uw grote gaat dat raar en klein uitvallen. Probeer dan maar eens contact te krijgen bij de new bikers. Ben er zeker van dat je daar veel antwoorden gaat vinden. Veel succes in uw zoektocht.

Grtjs.
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door hitchhikerzguide »

janssis werner schreef:Heb nog eens gekeken bij canyon. Daar kan je al niet terecht voor een spectral. Deze is maar verkrijgbaar in maat L en is maar tot 191. Veel modellen van deze fietsen gaan meestal met 27,5 wielen uitgerust. Met uw grote gaat dat raar en klein uitvallen. Probeer dan maar eens contact te krijgen bij de new bikers. Ben er zeker van dat je daar veel antwoorden gaat vinden. Veel succes in uw zoektocht.

Grtjs.
Ik weet niet waar jij kijkt maar de Spectral heb je wel in XL.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door janssis werner »

Oeps . Per ongeluk op het model voor vrouwen gekeken. Bestaat wel in xl.

Grtjs.
Stanneke
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 31 mei 2012 10:36
Rijdt met: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door Stanneke »

Ik heb begin dit jaar exact hetzelfde probleem gehad, op de lengte naar dan. Ik woon ook in Haspengouw, dus als ik af moest gaan op wat ik toen het meeste deed had ik een nieuwe XC moeten kopen. Maar ik ging ook meer voor het fun gehalte ipv snelheid en ik wilde wat meer trail en enduro gaan doen.
Ik heb allemaal specialized fietsen, dus voor mij was het simpeler, de speci stumpjumper fsr of de speci enduro. Redelijk wat verschil in geometrie en veerweg. Na maanden beraad toch voor de enduro gegaan en kan nu alleen maar zeggen dat het de juiste keuze was. Had ik toen anders gekozen, denk ik dat ik nu spijt zou gehad hebben, want nu kan ik gewoon alles doen met de fiets, inclusief bikeparks.
Er zijn bij ons in de streek trouwens veel meer spots waar je deze fiets ten volle kan benutten dan je zou denken. Je kan altijd eens met ons mee gaan als je wilt. Zoek maar op facebook op "DUVEL-BIKERS Enduro-Freeride" of een pb voor persoonlijke facebook.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door KrisMaes76 »

hitchhikerzguide schreef:Ik weet welke eigenschappen een trail/am bike heeft. Ik zoek gewoon iets geschikt voor mijn lengte en hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen.

Als je zo groot bent, val je wss ook niet in de categorie lichtgewicht :)

Kans is dan ook groot dat je buiten het standaardbereik van de vork + demper valt qua veercurve.

Ik weeg 81 kg droog aan den haak en heb spacers in de luchtkamers van vork + demper moeten steken of ze beter tot hun recht te laten komen op de technischere trails.

Als je een fiets koopt bij een handelaar ipv een online shop, is dat mss ook al iets dat je direct kan meevragen
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door hitchhikerzguide »

@ Stanneke, bedankt voor je input. Specialized is wat ver over budget voor mij. Zou graag wel eens mee willen gaan als ik een geschikte fiets gevonden heb.

@ KrisMaes76: 90 kg bij mijn lengte, absoluut geen zwaargewicht. Maar bedankt voor de tip ivm reach van vering
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door hitchhikerzguide »

Ter informatie (voor zover de metingen correct zijn en ik meet volgens de normen, wat waarschijnlijk niet 100 procent zal zijn) :
- lengte: 199,5 cm
- binnenbeen lengte: 100cm
- bovenbeen lengte: 50 cm
- romp: 60 cm
- armlengte: 88 cm
- gewicht:90 kg
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door hitchhikerzguide »

Gezien ik aan een budget zit, ben ik aan het denken om toch een hardtail te kopen die breed inzetbaar is à la Commencal Meta AM HT of Norco Torrent. Iemand ervaring met deze bikes? Indien het meevalt denk ik aankoop te doen via Fonce Leuven.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: Moeilijke zoektocht

Bericht door K2-er »

Met deze bikes doe je zeker geen miskoop. Heb zelf een meta am waar ik heel de winter mee rij en heb een tijdje met een torrent bike kunnen rijden. De plus banden zijn in mijn ogen niet per se nodig. Dus wellicht beter eens om dat te proberen als je interesse hebt. Voor iemand met jouw afmetingen is een 29-er wellicht ook interessant. Ik zou je aanraden om bv ook eens te kijken naar een Kona Honzo
Plaats reactie