Hardtail koopadvies

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Kurtje73
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 05 feb 2009 16:15
Rijdt met: Cube LTD team / Koga Miyata Granwinner

Hardtail koopadvies

Bericht door Kurtje73 »

Ik ben onvoldoende op de hoogte om een gefundeerde keuze te maken, maar ben op zoek naar hardtail aluminium 29'er in prijscategorie 1300-1700 euro. Ik rijd vaak in de Kempen, Nederlandse grens, Leuvense en Waals Brabant. Ardennen geraak ik niet echt omwille van tijd.
Spreken me wel aan:
Orbea Alma H10-H20 1700-1500
Trek Procaliber 6 1500 euro
Cube Reaction Race of SL 1300 of 1700 euro
Merida Big Nine Pro one 1500 Euro

Iemand koopadvies voor mij?
Of een fiets die nog niet in de lijst staat?
robbeve
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 17:19
Rijdt met: Cube reaction

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door robbeve »

kijk ook eens bij canyon, prijs kwaliteit een topmerk
Kurtje73
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 05 feb 2009 16:15
Rijdt met: Cube LTD team / Koga Miyata Granwinner

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door Kurtje73 »

Heb ik ook al overwogen maar maak me zorgen over service na verkoop. Fiets altijd naar Leuven brengen tussen 9-17u op weekdagen voor onderhoud is voor mij niet echt haalbaar.
Zou zelf graag wat meer aan fiets sleutelen maar kennis is beperkt...
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door janssis werner »

Hallo. Lees eerst de vorige topic eens door daar leer je al veel uit. Kijk vooral eerst naar alle onderdelen in het algemeen op de fiets. Welke zijn iets minder en kun je snel updaten voor weinig geld. Ik heb liever een betere vork dan top remmen . Ook beter gene volledige xt groep dit kun je als ze versleten zijn ook snel vernieuwen. Voor mij als ik in een bepaald bedrag kijk ik wat krijg ik bij het eene merk tegenover een ander merk. Plus is het een leuke fiets van vorm en kleur. Als je de onderdelen apart wilt vergelijken kijk dan eens op een online site daar kun je simpel een vergelijking maken. De modellen die je op geeft zijn ok , alleen de trek zou ik zeker voor de 8 gaan en bij merida oppassen met de vork is meestal minder. Canyon daar zit je meestal met een goed afgemonteerde fiets. Best eerst eens horen of er iemand inde buurt wil aan werken of je moest kort bij Heverlee wonen. Vandaag nog eens in de winkel geweest en gaint thalon 29 gezien voor 1500 euro met fox vork volledige xt met remmen en al. Was niet mis op het stuur na ,dat vond ik wat raar. De duurste zook die op de fiets staat voor te vervangen en wat uw rijgedrag beïnvloed is de vork de rest kun je later wel updaten. Wat ook op veel fietsen niet aangepast is zijn de banden. Dit is afhankelijk van streek tot streek. De meeste hebben geen grof profiel voor veel modder en hier heb je dit dus wel nodig. Op andere plaatsen kan dit soms meer dan genoeg zijn.

Grtjs.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door janssis werner »

Ikzelf rij bij canyon en is nog nooit daar geweest. Ga gewoon bij mijne fietsenwinkel zonder problemen. Alleen eerst eens polsen , ben al in een winkel geweest en het woord valt zien ze u de deur uit. De mijne werkt aan alle merken en heeft daarom ook veel klanten en dan ga je er ook graag langs. Plus hij zegt dat je een fiets moet kopen die jij graag ziet.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door Frakke »

Als ik zou moeten kiezen in deze volgorde

Orbea Alma H10-H20 eerder de H10
Merida Big Nine Pro one
Trek Procaliber 6
Cube Reaction Race of SL
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door janssis werner »

Mooi gezegd en de trek 8 op dezelfde hoogte als de orbea. Bij de merida zoals ik al vertelde kijk naar de vork. Maar hier staat dan wel een degelijke fox vork in. De remmen zijn instap en heel basic modellen van Shimano. Deze kun je gemakkelijk vervangen door een betere set maar hoeft niet meteen.

Grtjs.
Kurtje73
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 05 feb 2009 16:15
Rijdt met: Cube LTD team / Koga Miyata Granwinner

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door Kurtje73 »

Bedankt, hier kan ik wel wat mee.
Wel verbaasd dat jullie Cube helemaal onderaan plaatsen. Heb de voorbije 8 jaar best wel genoten van mijn Cube LTD pro 26''. Mijn grootste probleem waren steeds de remmen, maar denk dat ik niet de enige ben als je de fiets vaak in slecht weer gebruikt.

De hierarchie in de groepen van Sram en Shimano kan ik wel volgen, maar geraak nogal makkelijk verloren in die remmen. Ik zal nog eens rondsurfen en laat nog weten wat ik bestel.

Oh ja, heb ook nog alternatief om Specialized Craven Expert 2015 model over te nemen van vriend. Bijna niet mee gereden. Ben er een keertje mee naar Wouwse plantage getrokken
Maar met 30T vooraan en 11-40 10sp achteraan vind ik die niet optimaal om op het vlakkere te rijden.
En om naar 11sp of 12sp te gaan moet ik al nieuwe achterderailleur plaatsen, wat best wel wat extra kosten meebrengt
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door janssis werner »

Cube is niet slecht mij broer en collega rijden daar al jaren mee. Alleen vindt ik ook mijn ding daar niet in. Over remmen moet je u toch geen zorgen maken deze kun toch snel updaten. Ik doe dat zo. Koop ze op het internet ,kan ze zelf plaatsen maar niet inkorten. Dus zeg dat ik deze overgekocht heb van iemand die deze weg deed en laat ze dan inkorten inde winkel. Snel gedaan en valt dan goed mee kwa prijs. Maar bij cube zit ge zeker niet slecht alleen het frame bijft wat aan de klassieke kant.

Grtjs.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Hardtail koopadvies

Bericht door De Wreter »

Ik mis de Specialized Chisel in je lijstje....
Plaats reactie