Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Juist gezegd en heb ook al voorgesteld bij de trek neem je nog beter de 8 inplaats van de 6. Die 300 euro is meer dan zen geld waard.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Frakke »

janssis werner schreef:Juist gezegd en heb ook al voorgesteld bij de trek neem je nog beter de 8 inplaats van de 6. Die 300 euro is meer dan zen geld waard.

Grtjs.
Klopt hé!!!
Gunther1234
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 okt 2017 17:32

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door Gunther1234 »

Mooi overzicht van beide fietsen.

https://everydaymtb.com/2018-specialize ... fly-alloy/" onclick="window.open(this.href);return false;
simohell
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 okt 2017 23:14

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door simohell »

Frakke schreef:
janssis werner schreef:Juist gezegd en heb ook al voorgesteld bij de trek neem je nog beter de 8 inplaats van de 6. Die 300 euro is meer dan zen geld waard.

Grtjs.
Klopt hé!!!
't budget moet ergens stoppen zeker :-D
Ik had voorzien om maximaal zo'n 1500€ uit te geven.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Hallo. Daar hebben wij wel begrip voor. Maar de merken hebben daar geen oog naar. Als ze mij morgen een fiets volledig met deore afgemonteerd en er een degelijke vork en kader voorzien zullen ze deze ook aan deze prijsklasse verkopen. De fout van de kopers is en ik heb dat vroeger ook gedaan naar bepaalde onderdelen kijken die nog niet zo van belang zijn. Bv XT dernie achter en de rest brol. Na een dik jaar vering stuk en dan heb je meer kosten dan u lief is en kost dan meer dan nu iets meer te investeren. Daarom altijd eerst eens vergelijken wat de onderdelen apart kosten zo kun je u een beter beeld vormen over de fiets. Natuurlijk als je een fiets binnen dit budget moet samen stellen en heb dit ook al gedaan dan val je van uwe stoel. Maar dit geeft wel een beter inzicht over wat je krijgt voor uw wel verdiende centen. Bij gaint had ik vorig jaar wel iets gevonden in deze prijsklasse met mooie onderdelen . Alleen kon ik deze nog niet in het echt zien en was de kleur ook niet zo mooi. Maar het moraal van dit verhaal is dat je uit deze commentaren voor u de juiste beslissing moet nemen en dit is voor iedereen anders.

Grtjs en veel succes.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Wat ik ook nog kan zeggen is er zijn nog veel andere merken die voor u in deze prijsklasse in beeld komen. Dus staar u niet blind op deze top merken. Deze naam moet trouwens ook betaald worden.

Grtjs.
simohell
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 okt 2017 23:14

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door simohell »

janssis werner schreef:Wat ik ook nog kan zeggen is er zijn nog veel andere merken die voor u in deze prijsklasse in beeld komen. Dus staar u niet blind op deze top merken. Deze naam moet trouwens ook betaald worden.

Grtjs.
Zeker een terechte opmerking. Ik vind de dealer echter ook zeer belangrijk aangezien ik er zelf niet te veel aan zal werken.

Als ik een fietsenwinkel om advies vraag en ze zeggen mij "goh, 't is eigenlijk allemaal een beetje het zelfde"... dan haak ik eigenlijk al bijna direct af. (daardoor vielen af: cannondale, merida, ridley, cube, bulls)

Het was enkel bij de Trek & Specialized dealer dat ze me meer uitleg konden geven over zowel componenten als het frame.

Als ik denk bij Bulls & Cube, wat ongetwijfeld goeie fietsen zijn dan denk ik ook aan een iets "minder" frame. Alleen al qua gewicht was het verschil groot. Als ik later de groep wil upgraden kan dat altijd. Het frame zou ik toch iets langer willen houden.

Bij Trek & Spec heb ik het gevoel wel een premium frame te kopen (bij spec nog iets meer), en de afmontage is meer dan voldoende voor wat ik het op dit moment zal gebruiken.

Trek heeft wel een duidelijk betere standaard afmontage met SLX ipv deore, en een betere vork. Ik vind de Spec mooier en de korte testrit beviel mij iets meer... Maar dan heb je de IsoSpeed in de Trek die toch wat ruwigheden op je pad kan wegwerken...

Ik ben er alvast nog niet uit.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Dat is zo met deze merken. Die isospeed is iets wat niet veel verschil gaat maken . Plus wat ze in de winkel zeggen hangt af welke winkel je gaat. Mijn broer en collega rijden al jaren bij cube en zijn daar zeer tevreden over en ik vind er mijn ding niet in. Ik zelf en samen met mijne fietsenwinkel zijn opzoek geweest naar een fiets die bij mij past. We zijn dan bij canyon uitgekomen en had er geen probleem mee om eraan te werken. Dit is niet met alle fietsenwinkels zo en dat voor ieder winkel anders. Waar het verschil ook zit niet iedere winkel is 100% vertrouwd met het mountainbike. Dit zie je al snel in de winkel wat staat er het meest race,stadsfiets, e bike of mountainbike. Dit hangt ook af van de streek op de passie voor de fiets. Hier in de streek is het vooral race en e bike. Als je wat verder weg trekt richting het hageland ga je meer mountainbike,s in de winkels vinden en daar krijg je ook meer uitleg over de fietsen en zullen ze er ook met meer passie over vertellen. Volgens mij ben je u aan het blind staren op de deze twee merken. Voor 1500 euro kun je al zeer goeie fietsen vinden met betere onderdelen en een zeker zo goed frame. Doe eens de vergelijking zoals ik deze doe en vergelijk alles wat erop staat dan komt het wel. Prijzen kun je vergelijken op bike components ofzo.

Grtjs.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door _anonymus_ »

Volg je gevoel.
Als je nu de Trek koopt ipv de Speci ga je er steeds een beetje spijt van hebben.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Trek Pro Caliber 6, Specialized Chisel of Cube/Bulls

Bericht door janssis werner »

Dit kan zijn , maar ook dat je geen 300 euro extra betaald hebt. Of het nu voor de trek of de specialized is . Dit zo of wel ga je naar een ander merk en krijg je meer voor het zelfde geld of je gaat voor deze merken en je betaald iets meer. Dit is een keuze die je zelf maakt. Je koopt toch ook gene bmw aan de prijs van ne fiat. Dan ga je veel zaken minder hebben hoor.

Grtjs.
Plaats reactie