Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Jacoba A. »

Dag iedereen,

Ik heb momenteel een rockrider 520 sinds een jaar. Ik heb er zeker plezier aan beleefd maar er zijn wat dingen die beter kunnen. Ik moet vaak naar de fietsenmaker voor de remmen e.d deze zijn dan ook niet goed.

Nu denk ik erover om een nieuwe mountainbike aan te schaffen of mijn oude up te graden. Wat raden jullie aan? Bepaalde onderdelen vervangen of een nieuwe mtb aankopen met een budget van 1000 euro.

Zou ik voor die prijs dan ook een goede fiets kunnen vinden met goede onderdelen?

Bedankt!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door julie »

als je verder gaat met serieus mountainbiken, zou ik niet teveel geld steken in het opgraden van je rockrider, en gelijk voor een betere gaan. Ik zal vooral kijken naar een tweede hands, want voor 1000 euro nieuw, heb je niet echt veel.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Boebbel »

Een tweedehands is wat lastig, zeker als je niet weet van waar hij komt.

Met dat budget vind je bij Cube of Canyon wel goeie fietskes waar je enkele jaren mee verder kunt.
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Jacoba A. »

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb al verschillende modellen bekeken ondertussen, zowel tweedehands als nieuw. Canyon is geen optie omdat ik geen winkel vind waar ze die verkopen en ik zie de fiets wel graag eens in het echt.

Ik heb wel al verschillende fietsen gezien met "slechts" 11 versnellingen, zoals de Kona Kahuna. Deze leek mij niet slecht en binnen het budget. Wat denken jullie? Al ervaringen hiermee?

Anders heb ik nog de cube reaction pro, Giant Talon 0 GE, Giant Terrago 0GE, de Trek X-caliber 8 of 9 gezien.

Heeft iemand van jullie met één van deze fietsen ervaringen? Of zijn dit geen goede opties?

Bedankt!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Free_ltd »

€1000? En verkoop die rockrider nog voor een prikje en dan zit ge mss aan €1200. Daar is zeker iets leuks in te vinden bij elk merk dat altijd beter is als iets uit de decathlon.

Canyon kunt ge wel gaan bezichtigen in hun depot tegen Leuven.

Hou er ook rekening mee dat bij de meeste mensen nog 10% van de prijs af gaat.
Trek X-caliber minstens voor de 9 kiezen. De 8 is doenbaar, maar de 9 vind ik persoonlijk een minimum.
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Jacoba A. »

Liefst blijf ik onder de 1000 euro maar ik wil tot 1300 euro gaan
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Free_ltd »

Bij €1000 hebt ge een instapper. Daar onder gaat ge met hetzelfde zitten als uwe decathlon fiets. €1300 zit ge zeker en vast goed.
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Jacoba A. »

Wat zijn de ervaringen met Orbea alma h30? Deze lijkt mij ook nog goed
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Frakke »

MTB Channel J&J schreef:Wat zijn de ervaringen met Orbea alma h30? Deze lijkt mij ook nog goed
Is wel niet de H30 maar heb ook verschillende optie's bekeken Trek,Cube,specialized enz en heb uiteindelijk de Alma H10 gekocht en heel tevreden van.
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: Decathlon fiets upgraden of nieuwe aankopen

Bericht door Jacoba A. »

Dus goede ervaringen met een Alma Orbea, morgen ga ik verschillende winkels bezoeken om verschillende modellen te bekijken. Momenteel is mijn grootste twijfzl eigenlijk de 1X11 speed bij veel mountainbikes, wat is het verschil?
Plaats reactie