Scott Scale 960 VS Merida Big Nine XT-edition VS Cube LTDPro

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
JooHel89
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 feb 2017 21:30

Scott Scale 960 VS Merida Big Nine XT-edition VS Cube LTDPro

Bericht door JooHel89 »

Allen,

binnenkort wil ik graag mijne eerst MTB aankopen. Tot nu toe ben ik nog maar enkele keren met 2 vrienden gaan biken. Nu heb ik nog een heel slechte techniek (conditie zit wel OK), want ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Toch heb ik de smaak zeker te pakken (om dit recreatief te doen).
Na heel wat gesurf en winkelbezoeken zijn er 3 modellen die me toch aanspreken.

- Scott Scale 960 2017
- Merida Big Nine XT-edition 2017
- Cube LTD Pro 2017

Graag had ik van jullie gehoord welke ervaringen/bedenkingen sommigen hebben met deze mtb's.

Dank u!

gr JooHel89
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Scott Scale 960 VS Merida Big Nine XT-edition VS Cube LT

Bericht door Free_ltd »

Het beste zou zijn als ge alle drie eens kon stesten. Volgens mij alle drie goede fietsen, maar de afmontage van de Cube gaat er wss boven uit steken.
Op dat vlak zeker Cube.

Zelf kijk ik ook naar de dealer waar ik me goed bij wil voelen. Later zult ge wss wel alles zelf kunnen doen, maar de eerste 2 jaar of zo, gaat ge hem toch regelmatig binnen steken.

Ik had als eerste MTB een Trek X-Caliber gekocht die eigenlijk ook in uw rijtje past. Ik wilde zeker zijn dat ik het ging blijven doen en wilde ni te duur gaan. Zou ik na een jaar nog even veel zin hebben, dan zou ik het bedrag meer als verdubbelen. Maar ik voelde het niet echt bij die dealer.

Vooral een afweging maken van de afmontahe, maar ook de geometrie. Welke fiets voelt voor u het beste aan als ge erop zit en rijdt?
anton006
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 apr 2017 22:57

Re: Scott Scale 960 VS Merida Big Nine XT-edition VS Cube LT

Bericht door anton006 »

Hoi, ik sta toevallig ook op het punt om één van beiden te kopen. Ik twijfel tussen de Cube Ltd pro en de Merida Big Nine XT-Edition, beiden 2017.
Zou ik eens mogen weten wat je keuze geworden is ? Tevreden ? Iemand een andere mening ?
Alvast bedankt.
JooHel89
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 feb 2017 21:30

Re: Scott Scale 960 VS Merida Big Nine XT-edition VS Cube LT

Bericht door JooHel89 »

uiteindelijk ben ik toch voor een Kona Kahuna DL 2016 gegaan. qua prijs iets duurder dan de andere 2, maar 20 procent korting gekregen omdat het een model van vorig jaar is. daar ben ik super tevreden van.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Scott Scale 960 VS Merida Big Nine XT-edition VS Cube LT

Bericht door geertg »

JooHel89 schreef:uiteindelijk ben ik toch voor een Kona Kahuna DL 2016 gegaan. qua prijs iets duurder dan de andere 2, maar 20 procent korting gekregen omdat het een model van vorig jaar is. daar ben ik super tevreden van.
Vergis ik mij : iets duurder? Kona Kahuna DL 2017 = 1.799,00 euro versus Cube Ltd Pro 2017 met veel betere en recentere afmontage = 1.149,00 euro. Zelfs met 20 % korting nog veel duurder en u vermeldt dat het model 2016 is? Op de cube model 2017 krijg je ook zeker 10 %.
Plaats reactie