verschil in frames bij specialized epic ?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

verschil in frames bij specialized epic ?

Bericht door frederik_w »

ik rijd nu met een 2016 specialized epic comp carbon world cup.
nu zou ik deze fiets met de tijd een beetje verder willen upgraden. maar ik vroeg mij af of het frame van de epic comp carbon hetzelfde is als dat van de duurdere versies zoals de expert en elite ? en of ik dus beter mijn fiets verder kan upgraden of beter een andere en betere fiets kan kopen. dat het s-works frame anders is dat is duidelijk. maar dit is buiten budget. ik vroeg me af hoe dit zit voor de andere versies van de epic. dat er verschil is in kleuren en geometrie tussen de normale en world cup versies is mij bekend, gaat mij vooral om samenstelling van het frame en gewicht.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: verschil in frames bij specialized epic ?

Bericht door Edlisjas »

frederik_w schreef:ik rijd nu met een 2016 specialized epic comp carbon world cup.
nu zou ik deze fiets met de tijd een beetje verder willen upgraden. maar ik vroeg mij af of het frame van de epic comp carbon hetzelfde is als dat van de duurdere versies zoals de expert en elite ? en of ik dus beter mijn fiets verder kan upgraden of beter een andere en betere fiets kan kopen. dat het s-works frame anders is dat is duidelijk. maar dit is buiten budget. ik vroeg me af hoe dit zit voor de andere versies van de epic. dat er verschil is in kleuren en geometrie tussen de normale en world cup versies is mij bekend, gaat mij vooral om samenstelling van het frame en gewicht.
Ik ben niet 100% zeker maar ik dacht dat het allemaal dezelfde frames zijn, behalve de s-works dan. De comp, elite,... wijst op de verschillende afmontage.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: verschil in frames bij specialized epic ?

Bericht door kootje »

Verschil wat ik op de site zie, bestaat uit een aanduiding "Fact 9M" of "Fact 10M". wat dat dan ook moge betekenen.
De carbon Comp en Expert hebben een Fact 9M frame met alu achtervork, terwijl de Pro Carbon een 10M full carbon frame heeft.
De S-Works is dan weer 11M.
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: verschil in frames bij specialized epic ?

Bericht door frederik_w »

kootje schreef:Verschil wat ik op de site zie, bestaat uit een aanduiding "Fact 9M" of "Fact 10M". wat dat dan ook moge betekenen.
De carbon Comp en Expert hebben een Fact 9M frame met alu achtervork, terwijl de Pro Carbon een 10M full carbon frame heeft.
De S-Works is dan weer 11M.
is idd wat ik nu bij de 2017 modellen ook zie staan. bij de 2016 modellen staan bij de elite, expert en comp carbon allemaal 9m en alu achterbrug. dus ga er vanuit dat deze in 2016 allemaal hetzelfde waren behalve de s-works.

aangezien een pro-carbon of s-works buiten budget zijn zal ik dus maar verder bouwen op mijn comp carbon.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: verschil in frames bij specialized epic ?

Bericht door Frog 075 »

9,10 en 11M staat voor de aantal lagen carbon.
Hoe meer lagen, hoe stijver.
De lagen worden wel dunner naarmate er meer zijn. Anders woog de S-Works zwaarst van al :-)
Plaats reactie