Advies: Specialized Epic of Cube Stereo

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Advies: Specialized Epic of Cube Stereo

Bericht door kevx »

Ik zou persoonlijk geen rekening houden met een lbs maar een bike kopen die je absoluut wil hebben.

Voor dat budget zou ik een frame kopen en zelf opbouwen met de parts die jij wil. Zeker weten dat je goedkoper uitkomt als je diezelfde bike bij een lbs zou kopen.

Niets zo leuk als zelf wat sleutelen. Weet je iets niet, kom het hier vragen of check youtube ofzo.
Garantie heb je evenzeer als je nieuwe parts koopt. Je moet gewoon zelf contact opnemen met de fabrikanten ipv dat de lbs dat doet. Als er al iets zou misgaan.

Er is niks dat kan fout lopen met een fiets dat je zelf niet kan oplossen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Advies: Specialized Epic of Cube Stereo

Bericht door Free_ltd »

Tis nu niet dat ik echt onhandig ben, maar de meeste zaken moet ik 1 x gezien/gedaan hebben. Heb van mijn vrouw wel een koffertje gekregen met de meeste zaken, maar een fiets opbouwen zie ik momenteel nog niet zitten :lol:
Dacht eerst ook eventueel een occasie kader te kopen, vermits er hier af en toe langs komen, en dan zoveel mogelijk van mijn X-Caliber om te bouwen en hetgeen niet om te bouwen valt, dan bij te kopen. Maar dan zit ik wss een aantal weken zonder fiets. Dus dat lukt ook niet.

Ik ga er wel vanuit dat de fabrikant de onderdelen een pak goedkoper aankoopt dan ik via eender welke winkel. De LBS zal er ook een beetje minder via een groothandel voor betalen.

Ik twijfel eraan of ik het goedkoper ga kunnen.
- Kader €1000
- Vork €500
- Groep €500
- Wielen €500
Dan zit ik al aan €2500 en moet ik nog stuur, zadel,..... hebben.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Advies: Specialized Epic of Cube Stereo

Bericht door kevx »

Mwa pas op, kan toch wel goedkoper uitkomen of toch zeker effen.

Er wordt dikwijls bespaart op de crank, wielen, remmen...
Toch onderdelen die prijsverschil kunnen maken.

Als je wat webshops vergelijkt kunde echt wel koopjes doen soms.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Advies: Specialized Epic of Cube Stereo

Bericht door Free_ltd »

Zal ik zeker in de toekomst overwegen als ik wat verder erin zit :-).
De huidige fiets was een instapper met de bedoeling na een jaar iets nieuws die dan een paar jaar zou moeten mee gaan. Maar dit jaar wa veel kosten gehad en vrouwke is ni al te enthousiast moet ik nu weer wa geld daarin steken terwijl de huidige nog steeds mee kan. Voor haar is ne fiets ne fiets :-).
fotograafke
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 09:28
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: Advies: Specialized Epic of Cube Stereo

Bericht door fotograafke »

Ondertussen al meer dan een jaar eigenaar van een Epic FSR en 2800 km. Zalige fiets en nog geen gebreken ontdekt. Demping achteraan is absoluut een troef.
Plaats reactie