Ervaring Radon Black Sin

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Franckx
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 28 mar 2013 00:37
Rijdt met: Cube LTD, Stevens Xenon

Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Franckx »

Hallo iedereen,

Naar enige tijd sites af te schuimen op zoek naar een nieuwe mtb viel mijn oog het Duitse Bike-discount die hun eigen Radon verdelen.

De Black Sin leek me interessant, een hoop fiets en kwaliteitsonderdelen voor niet te veel geld.

Heeft iemand ervaring met die fiets? Ik vind namelijk niet veel reviews en de meeste tests zijn in het Duits, niet mijn sterkste vlak...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Greetz

Franckx
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Litevilleke »

Ik heb zelf een black sin 8 van 2014. Ik rij er supergraag mee. Frame is enorm stijf en sterk. Afmontage was beetje slordig(kabels), maar dat kan je zelf wel oplossen. Mijn interne schakelkabels lopen wel zwaar, maar dat schijnt met de nieuwe modellen opgelost te zijn. Gr
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door rubenv »

ik heb ook effe een radon black sin 8,0 gehad van 2014. Was opzich geen slechte fiets. Maar wel bijna niks comfort, heb ook een niner air9 carbon en rocky mountain vertex carbon gehad. En deze hadden toch wel heel wat meer comfort dan de black sin. Alleen deze frames kosten dan ook wel meer dan een volledig xt afgemonteerde black sin.
Maar als je snelle ritten wilt doen, en comfort niet belangrijk is. Is het wel een goede keuze :wink:
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Ik heb een 8.0 sinds 2013 en nog geen probleem mee gehad.
Interne kabels zijn inderdaad niet super, maar met Sram kabels van 1.1mm is het iets beter.
Prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen
Franckx
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 28 mar 2013 00:37
Rijdt met: Cube LTD, Stevens Xenon

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Franckx »

Bedankt voor de reacties.

@rubenv: Heb de Vertex ook getest, was een van de beste fietsen waar ik ooit op gezeten heb, alleen is een budget van 3400€ iets erover...

Hebben jullie de fiets online besteld of in Bonn gaan testen/afhalen?

Groeten!
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Franckx schreef:Bedankt voor de reacties.

@rubenv: Heb de Vertex ook getest, was een van de beste fietsen waar ik ooit op gezeten heb, alleen is een budget van 3400€ iets erover...

Hebben jullie de fiets online besteld of in Bonn gaan testen/afhalen?

Groeten!
Online, wel eerst de geometrie vergeleken met mijn vorige fiets
Franckx
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 28 mar 2013 00:37
Rijdt met: Cube LTD, Stevens Xenon

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Franckx »

Ik ben zelf alleen nog enorm aan t twijfelen over de maat.
Ik ben zelf 174cm binnenbeenlengte van 80cm.
Volgens de calculator dien ik een 18" te nemen. Momenteel rijd ik op een cube LTD 19". Hier krijg ik het zadel niet boven het stuur waardoor ik het gevoel heb totaal niet sportief te zitten. Dit zou ik met m'n volgende fiets willen veranderen.

Neem ik dan best de 16" die toch aanzienlijk kleiner is. Iemand hier ervaring en oplossing voor?

Thx.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Franckx schreef:Ik ben zelf alleen nog enorm aan t twijfelen over de maat.
Ik ben zelf 174cm binnenbeenlengte van 80cm.
Volgens de calculator dien ik een 18" te nemen. Momenteel rijd ik op een cube LTD 19". Hier krijg ik het zadel niet boven het stuur waardoor ik het gevoel heb totaal niet sportief te zitten. Dit zou ik met m'n volgende fiets willen veranderen.

Neem ik dan best de 16" die toch aanzienlijk kleiner is. Iemand hier ervaring en oplossing voor?

Thx.
Ik rij met een 16" en ben 1m66, zadel ongeveer zelfde hoogte als stuur
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Ervaring Radon Black Sin

Bericht door Frankske73 »

Ben even groot en zelfde bbl. Heb een Cube Ltd (17 inch) 29 waarbij zadel zo goed als gelijk staat met het stuur. En daarnaast, dus geen black sin, recent een radon zr race 27.5 in 18 inch. Bovenbuis iets langer dan de Cube, stuurpen van 90 mm en de Cube 100 mm. Zadel van de radon zit iets boven het stuur. Nog maar paar ritjes gedaan, maar zit graag en beter dan op de Cube. Heb gemerkt dat black sin in 18 inch een bovenbuis heeft die nog een kleine 2 cm langer is dan de zr race en zadelbuis 1 cm langer.
Plaats reactie