Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koen83
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 feb 2008 21:10
Rijdt met: Scott Scale 35 (2008)

Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Bericht door koen83 »

Aangezien mijn 9 jaar oude Scott Scale achteraan in de kader een scheur heeft moet ik op zoek naar een nieuwe bike.
Nu zag ik net op de site van Canyon dat er nog een aantal modellen 2016 te koop zijn.

Mijn oog is gevallen op een Grand Canyon CF 5.9 voor 1400 euro.
Hoe zit het eigenlijk met de carbon-kwaliteit van Canyon? Gezien de afmontage (slx) lijkt mij dit wel een zeer scherpe prijs.

Mijn volgende vraag gaat over de maat: Ik ben 1m83 en val dus net tussen 2 maten in: M en L.
Valt dit model groot of klein uit?
skalle
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 aug 2009 22:18
Rijdt met: Canyon Lux Cf 29 9.9

Re: Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Bericht door skalle »

Ik heb al gelezen dat de canyon klein uitvallen , misschien toch eens de bovenbuislengte van je oude vergelijken met de canyon M , kijk ook op de site hoever dat het zadel max mag op een M , meet de zadelhoogte dan op je oude mtb (midden crank -bovenkant zadel)
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Bericht door KUBA »

Met je 1.83 best voor de large gaan , CANYON valt idd redelijk klein uit.
Heb zelf een zadelpen met setback moeten steken omdat ik m'n zadel te ver achteruit moest zetten (Medium GRAND CANYON) en ben 1.76m

Verder perfecte fiets , nog geen carbonklachten , heb hem wel pas van Januari maar heeft intussen 3.500Km.
De XR1501 Xpline wielen doen nog perfect hun ding maar hoor ze af en toe wel even "kreunen" als het er wat ruiger aan toe gaat , dus deze zou ik in de toekomst niet meer selecteren.

Grts
Kuba
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Bericht door Bunga »

Heb nog maar 850 km gedaan met mijn canyon en er zat een barst in de zitbuis. Wordt nu wel vervangen onder garantie. De fiets heeft wel al stevige ardennen marathons moeten verwerken en hierbij nooit iets voorgehad. Het zal dan wel een productiefout geweest zijn. Maar qua stevigheid heb ik altijd met volle vertrouwen kunnen rijden.
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

Re: Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Bericht door kristofmx »

Ik rijd met een Grand Canyon cf slx 9.9 sl, nu al 1,5jaar, goed voor ongeveer 3500km waarvan week Oostenrijk, en week Italië, en wat marathons.
hiervoor heb ik met Specialized HT en Epic, Scott, Massi,... gereden, steeds topmodellen, maar dit is voor mij de beste fiets die ik ooit had.

Ik ben 1m89, en heb een L genomen van maat, op aanraden van Canyon België. Ook hun service, hun bereikbaarheid,... voor mij allemaal top.
ondertussen hebben een 4tal fietsvrienden ook Canyon gekocht met hetzelfde gevoel als ik. Als ik in de loop van 2017 mijn racefiets ga vervangen is de kans groot dat het ook aan Canyon gaat zijn.

groeten
morti
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 09:43
Rijdt met: Fatbike canyon

Re: Kwaliteit carbon Canyon + vraag maat

Bericht door morti »

ik heb een canyon fatbike dude en ook mag nie klagen een pracht fiets . ps is ook een carbon fiets
Plaats reactie