toch maar een fully, wallonie.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
japcrap
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 jul 2016 17:12

toch maar een fully, wallonie.

Bericht door japcrap »

hoi,

ben reeds eventjes aan het uikijken naar een nieuwe MTB. mijn oude hardtail is echt aan vervanging toe.
ik wooon in de provincie Namen, en rijd maandelijks wel enkele rondritten mee in Namen of henegouwen.
Ben pas een jaar goed bezig, en heb de smaak wel te pakken.
Klimmen begint beter te gaan, en de afdalingen zijn echt wel top hier.
een grote variatie van bos, rots, gravel,...
Na lang tijfelen denk ik toch voor een fully te gaan. vermoed dat ik moet zoeken in het trail segment
met reeds wat rugproblemen, mijn 1m90 en 100 kg lijkt me dat geen overdreven luxe....

budget? tjah, graag rond de 2500.
lijkt me dus een instap model, veel hoger kan ik niet gaan.

Een goeie dealer dichtbij lijkt me niet onbelangrijk.
Bij mij is dat : Cube, Orbea, KTM, Viper, Merida, Trek (iets verder heb ik ook Focus, specialized en Cannondale).

Ben al bij ekele geweest, toen ik nog uitkeek naar een hardtail rond de 1500.
Nergens kreeg ik de optie om eventjes een testrit te maken.
Dit lijkt gewoon "not done" langs hier, terwijld dat toch de beste manier is om een fiets te ervaren...

hopelijk kunnen jullie wat ervaringen delen met fully's uit deze prijsklasse.
er is geen haast bij. denk dat ik deze zomer wel nog doorkom met mijn oldies rockrider..... misshcien 2017 modellen afwachten?


thkx
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: toch maar een fully, wallonie.

Bericht door kootje »

Canyon heeft momenteel hele mooie aanbiedingen:
https://www.canyon.com/nl/mtb/nerve/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun je 30 dagen(!) proefrijden in je eigen omgeving, bevalt ie niet, stuur je hem terug!

En wat betreft onderhoud:
Ook op een Canyon zitten de "normale" onderdelen zoals op elke andere fiets, dus onderhoud bij je lokale winkel zou geen probleem moeten zijn, lijkt me...
KonaProcess134DL
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 jun 2016 11:52

Re: toch maar een fully, wallonie.

Bericht door KonaProcess134DL »

kona process 134 -> 2800euro :lol:

Nu effe serieus, wat dat testen betreft, sommige winkels staan wel toe dat je een demo bike rijdt, die zijn altijd beschikbaar bij de importeurs, maar het kost hen wel iets om die te laten overkomen, dat kunnen ze aan jou door rekenen en terug in mindering brengen wanneer je koopt.

andere optie is een testdag mee doen, zou ik je zeker aanraden (heb zelf vorig jaar happybikedays gedaan en heel wat geleerd en gereden.)
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: toch maar een fully, wallonie.

Bericht door vedet »

KonaProcess134DL schreef:kona process 134 -> 2800euro :lol:

andere optie is een testdag mee doen, zou ik je zeker aanraden (heb zelf vorig jaar happybikedays gedaan en heel wat geleerd en gereden.)
Testdagen zijn mijn inziens de beste optie.
Die van Specialized is mijn inziens wel slecht gepland zo begin juni, bijna alle stock op en weinig showroommodellen te vinden, nieuwe lichting komt pas eind september...daar sta je dan met veel zin om een fiets te kopen.
japcrap
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 jul 2016 17:12

Re: toch maar een fully, wallonie.

Bericht door japcrap »

vedet schreef:
KonaProcess134DL schreef:kona process 134 -> 2800euro :lol:

andere optie is een testdag mee doen, zou ik je zeker aanraden (heb zelf vorig jaar happybikedays gedaan en heel wat geleerd en gereden.)
Testdagen zijn mijn inziens de beste optie.
Die van Specialized is mijn inziens wel slecht gepland zo begin juni, bijna alle stock op en weinig showroommodellen te vinden, nieuwe lichting komt pas eind september...daar sta je dan met veel zin om een fiets te kopen.
Was ook het plan. Een valpartij tijdens afdaling met schouderbreuk als gevolg beslisten daar anders over....

Een dropper post staat op het lijstje :-)
Plaats reactie