Welke van de 2?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Welke van de 2?

Bericht door Edlisjas »

Ben aan het twijfelen tussen de Canyon Exceed SLX CF 9.9 pro race, onderdelen zoals door Canyon opgegeven:

https://www.canyon.com/nl/mtb/exceed/ex ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of de Cannondale himod fsi Carbon 1 met als "upgrades" volledige XX1 groep (als crank zou ik wel de SI van Cannondale houden) en de Sram Guide ultimate remmen ipv de standaard XT.

https://www.bike24.com/p2139362.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Canyon:

Afbeelding

Cannondale:

Afbeelding

Alle hulp is welkom...;-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Welke van de 2?

Bericht door Reflex »

Geld te veel? Man, man wat een luxeprobleem haha. Ik zou zelf voor de Canyon gaan. Niet zo een fan van de cannondale en vind hem ook niet echt mooi in deze kleurstelling. Maar dat is puur op de looks, heb niet naar de specs gekeken. Heb geen ervaring met de Sram guide ultimate remmen, maar waarom zou je een goede rem als de XT omzetten naar de sram remmetjes die nu niet de beste geschiedenis hebben wat remmen betreft? Na alle problemen die ik met de Avids gehad heb zal ik ze in ieder geval niet snel meer nemen. Ik zou gaan voor een XTR remmetje of een setje Hope X3 als je toch wat moois wilt.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Welke van de 2?

Bericht door Swannie »

In uw geval zeker de Dale. Herverkoopwaarde ligt veel hoger dan die van de Canyon.
Kennis van me heeft die Dale met een volledige XTR di2 groep, fietske ziet er int echt zo veel beter uit dan op deze foto!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Welke van de 2?

Bericht door Edlisjas »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga waarschijnlijk toch voor de Canyon gaan. De Cannondale is in 29" versie enkel verkrijgbaar vanaf maat medium en ik verkies een 29er in maat small. De Sram Guide Ultimate remmen zouden volgens verschillende gebruikers de beste remmen van het moment zijn...zeker niet te vergelijken met de Avid remmen van vroeger.

Het prijsverschil tussen de 2 fietsen is zo'n 1000 euro, toch ook niet niks. Ook denk ik dat de Canyon iets comfortabeler en lichter is dan de Cannondale. Ook de wielen van de Canyon zijn een niveau hoger.

Ik hou jullie op de hoogte...;-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Welke van de 2?

Bericht door Reflex »

Je gaat er sowieso veel pelzier aan hebben. Toch een hardtail uit het top segment met een top afmontage. Ben benieuwd wat je ervaring is met de remmen. Je begrijpt vast wel de terughoudendheid na de slechte ervaringen, maar aan de andere kant had Suntour ook een mindere naam maar is de nieuwe Axon serie toch een topper.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Welke van de 2?

Bericht door Boebbel »

De Exceeds hebben de reputatie om nogal fragiel te zijn, toch in http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=138109" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Welke van de 2?

Bericht door Edlisjas »

Boebbel schreef:De Exceeds hebben de reputatie om nogal fragiel te zijn, toch in http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=138109" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, is me bekend. Er zijn ondertussen 3 gevallen bekend van gebroken frames. Eéntje zat gebroken in de doos, daar kan tijdens het transport vanalles mee gebeurd zijn. Een ander gebroken frame zou van een crash zijn (al zegt de gebruiker natuurlijk van niet), we zullen zien. Kan ook een foutje in de batch zijn.

Om van een "reputatie" te spreken lijkt me wat voorbarig.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Welke van de 2?

Bericht door rubenv »

zal wel geen slechte keuze zijn. Opzich is het frame zo goed als gratis als je de prijs van alle onderdelen optelt. :-D
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Welke van de 2?

Bericht door Kevin82 »

Ik zou ook sowieso voor de canyon gaan want de Cannondale fietsen zijn meer gemaakt voor grotere mensen (in 29" dan toch). Dit komt met de lefty die het geheel vooraan hoger maakt. Voor kleinere frames is het dan moeilijk om dieper te gaan met de stuurpen. Het frame van de exceed is echt wel fijn gemaakt en dat zie je aan het gewicht... Wat is de leertijd voor de canyon?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Welke van de 2?

Bericht door Edlisjas »

Kevin82 schreef:Ik zou ook sowieso voor de canyon gaan want de Cannondale fietsen zijn meer gemaakt voor grotere mensen (in 29" dan toch). Dit komt met de lefty die het geheel vooraan hoger maakt. Voor kleinere frames is het dan moeilijk om dieper te gaan met de stuurpen. Het frame van de exceed is echt wel fijn gemaakt en dat zie je aan het gewicht... Wat is de leertijd voor de canyon?
Normaal gezien zou hij er over 3 weken moeten zijn.
Plaats reactie