Welke van de 2?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke van de 2?

Bericht door Free_ltd »

Edlisjas schreef: Zadel wacht ik even af...al valt daar nog gewicht te winnen. Banden tubeless maken gaat ook wat gewicht winnen. Hoop ergens rond de 9 kg te zitten.
Tuurlijk, een fiets zonder zadel is altijd lichter hé :P
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Welke van de 2?

Bericht door Reflex »

Edlisjas schreef: Fietsvakantie is net gepasseerd...;-)

Setje Racing Ralphs is besteld.

XX1 eagle (voorlopig) nog geen behoefte aan. Rij al enkele jaren XX1 en dat bevalt prima.

De RS-1 staat hem zeer goed...dus...;-)

Zadel wacht ik even af...al valt daar nog gewicht te winnen. Banden tubeless maken gaat ook wat gewicht winnen. Hoop ergens rond de 9 kg te zitten.
XX1 eagle is inderdaad niet voor deze fiets. Eventueel voor de enduro mannen of een zwaardere fully in de bergen maar voor een echte XC fiets van dit gewicht heb je het niet nodig. Ik rij zelfs met 1x10 en dat werkt perfect. 9kg moet makkelijk kunnen.

Iedereen zijn voorkeur voor banden maar met een X-king voor en Raceking achter voel ik mijzelf 20 keer beter dan met de racing ralph's.

Zelf zou ik er nog een Absolute Black ovalen tandwiel opleggen :-D
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Welke van de 2?

Bericht door erwin.91 »

Dickie schreef:Wij wachten al op een Cannondale fiets voor mijn vrouw sinds november 2015, levertermijn schuift almaar op telkens ik ernaar informeer, ga vanaf nu niets meer laten horen, dan zal het mss ineens lukken :-D .
@ Dickie, ik heb is 11maand gewacht op een frame set bij Cannondale :evil:

@Edlisjas, als je tevreden bent met XX1 zou ikniks upgraden "top fiets"
wil je toch ugraden, monteer dan een 2x11 XTR.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Welke van de 2?

Bericht door Edlisjas »

erwin.91 schreef:
Dickie schreef:Wij wachten al op een Cannondale fiets voor mijn vrouw sinds november 2015, levertermijn schuift almaar op telkens ik ernaar informeer, ga vanaf nu niets meer laten horen, dan zal het mss ineens lukken :-D .
@ Dickie, ik heb is 11maand gewacht op een frame set bij Cannondale :evil:

@Edlisjas, als je tevreden bent met XX1 zou ikniks upgraden "top fiets"
wil je toch ugraden, monteer dan een 2x11 XTR.
Dat is een downgrade...;-)

Neen, serieus...ik rij veel liever met sram dan met Shimano. Ik vind dat veel soepeler schakelen...mijn gedacht hé...;-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Welke van de 2?

Bericht door Reflex »

Shimano voor op de racer is onverslaanbaar wat mij betreft. Wat prijs/kwaliteit betreft is een Ultegra groepje gewoon ideaal. (al is een Sram Force of Red wel een stuk mooier). Maar op de MTB is de 11 speed groep naar mijn mening het net niet. Voor mijn stijl van rijden is een 11 speed groep gemaakt om net wat meer bereik te hebben voor een enkel voorblad. Kortom de 10 maakt dan het verschil aangezien je op een 10speed groep ook een 40/42 kan monteren achter je 36 (ok dan mis je de 15 of 17). Aangezien je bij shimano dat niet hebt ben je bijna wel verplicht om 2x11 te nemen om een beter bereik te hebben.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Welke van de 2?

Bericht door erwin.91 »

Na 2jaar XX1 gereden te hebben, de overstap gemaakt naar XTR 2x11.
Dit heb ik mij nog geen seconde beklaagd.

Wat soepel schakelen betrefd, merk ik weinig of geen verschil tussen Sram en Shimano.
Bij de XX1 had ik het een beetje moeilijk met de grote stappen, vandaar dat ik dan ook terug naar een 2x setup gegaan ben, voelt voor mij gewoon beter.

Indien ik de power zou hebben om in de Ardenne met een 32 of 34 op een XX1 groep te rijden, dan zou ik het ook bij 1x11 houden. Maar daar zal ik nog veel bokes moet voor eten :lol:

...Mijn gedacht hé... :wink:
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Welke van de 2?

Bericht door Edlisjas »

erwin.91 schreef:Na 2jaar XX1 gereden te hebben, de overstap gemaakt naar XTR 2x11.
Dit heb ik mij nog geen seconde beklaagd.

Wat soepel schakelen betrefd, merk ik weinig of geen verschil tussen Sram en Shimano.
Bij de XX1 had ik het een beetje moeilijk met de grote stappen, vandaar dat ik dan ook terug naar een 2x setup gegaan ben, voelt voor mij gewoon beter.

Indien ik de power zou hebben om in de Ardenne met een 32 of 34 op een XX1 groep te rijden, dan zou ik het ook bij 1x11 houden. Maar daar zal ik nog veel bokes moet voor eten :lol:

...Mijn gedacht hé... :wink:
Ik rij overal met een 28 voor...;-)

Iedereen rijdt natuurlijk met wat best bij hem past.

De fiets is er ondertussen en ben hem aan het monteren.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Welke van de 2?

Bericht door Kevin82 »

Amai als dat geen snelle service is! Ben ook een Sram fan. Ik zou mijn xx1 ook niet snel vervangen en rij met 30 op mijn fully en 32 op mijn hardtail.
Laat die foto's maar komen...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Welke van de 2?

Bericht door Reflex »

Ik rij een 34 op mijn 1x10 setup en kom toch met een 42 achter nergens te kort ondanks dat ik toch niet enorm sterk ben (tijdens de BeMC een tijdje geleden nog 2 keer de Muur van Borzee op gereden). Maar ik begrijp wel dat als je een 28 of 30 nodig hebt dat je dan te kort komt met 28/10.

Mooi dat de fiets er is. Have fun!
Plaats reactie