ervaring radon bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

ervaring radon bikes

Bericht door den daler »

heeft er iemand ervaring met deze fietsen
zou je deze ook in belgie kunnen bestellen
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: ervaring radon bikes

Bericht door kootje »

Welk model gaat het over?
Heb zelf een 2015 Slide 130mm 29" gehad, heel tevreden mee geweest. Top afmontage voor een heel goede prijs.
Helaas is de fiets gepikt afgelopen februari... :-? :(

Ik heb hem zelf in Bonn (Dld) besteld en opgehaald, erg mooie, grote winkel (Bike-Discount.de), maar je kunt ook prima online bestellen. Nadeel is dan wel dat je de fiets niet live hebt gezien en er op hebt kunnen zitten. Dat zou toch wel een aanrader zijn...
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: ervaring radon bikes

Bericht door den daler »

zou over deze fiets gaan
idd goeie afmontage goeie vork en goeie prijs

wa doe je dan op voorhand afspreken met hen of gewoon direkt naar daar rijden en kijken in hun winkel

http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mo ... 9-90-1x11/" onclick="window.open(this.href);return false;
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: ervaring radon bikes

Bericht door kootje »

Mooie fiets!

Volgens de website is deze op voorraad, ik weet alleen niet of ze de fiets ook daadwerkelijk in de winkel op voorraad hebben, of dat ie in een apart magazijn staat. In dat laatste geval zou het een paar dagen kunnen duren om de fiets over te brengen naar de winkel. Dat was met mijn fiets wel zo.
Je zou even kunnen bellen (mailen is niet hun sterkste kant is mijn ervaring, maar je kunt het proberen) waar de fiets staat en of je langs kunt komen om hem meteen mee te nemen.
(Dan bespaar je jezelf de verzendkosten en daarbovenop ook nog 39 euro extra, omdat de Belgische BTW hoger is dan de Duitse, en zij bij verzending naar BE de Belgische BTW moeten hanteren)
(gratis tip: gewoon brutaal, maar netjes vragen of "Sie noch etwas mit dem Preis machen können". Heeft mij toen nog eens 5% extra korting opgeleverd... :bounce: Heb ik wel pas in de winkel bij afhaling gedaan, ze willen graag verkopen 8) )

Al met al heb ik toen 230 euro minder betaald als de officiele prijs. Was me het ritje naar Bonn wel waard... (en ook nog leuk, want het is een mega winkel met mooie spullen tegen een goede prijs)
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: ervaring radon bikes

Bericht door den daler »

zoude ze aanpassingen willen doen ook
of werken ze daar niet aan fietsen
zou liever de gripshift willen
ja hun prijs is echt wel scherp
zal er deze winter is gaan met de kerstmarkt
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: ervaring radon bikes

Bericht door kootje »

Aanpassingen? Weet ik niet eigenlijk. Gewoon vragen...

Kerstmarkt? Het is daar dan giga druk. Ben er vorig jaar geweest tijdens de Black Saturday dag. Alsof het er dan voor niks is, half uur in de rij gestaan om te betalen... En fietsadvies is dan ook lastig, mijn advies zou zijn om een andere dag te kiezen als je rustig de tijd wil krijgen.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: ervaring radon bikes

Bericht door vedet »

ge krijgt toch wel heel erg veel fiets voor uw geld
Carbon
full XT
Redelijke wielen
Fox vork met Kashima
alles voor geen 2400€

da's wel scherp
-Simon-
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 okt 2015 22:12
Rijdt met: Evil - The Following MB

Re: ervaring radon bikes

Bericht door -Simon- »

Het is absoluut de moeite om eens naar Bike-Discount in Bonn te rijden, zo ver is dat niet (vanuit Hasselt).
Ze hebben ook een heel assortiment testfietsen staan die nog zo goed als nieuw zijn en dit voor zéér scherpe prijzen.
Ik heb me daar vorig jaar een Radon Slide 150 testfiets gekocht en ben zeer tevreden.
Ze hebben ook een grote werkplaat dus aanpassingen zouden geen probleem mogen zijn.
Mailen duurt inderdaad wat langer en de info op de site is volgens mij niet altijd up to date, voor accurate info kan je dus best bellen.
Over de prijs valt ter plaatse zeker nog te onderhandelen.
Ik zou niet twijfelen....
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: ervaring radon bikes

Bericht door Dieter ex Mx-er »

den daler schreef:zoude ze aanpassingen willen doen ook
of werken ze daar niet aan fietsen
zou liever de gripshift willen
ja hun prijs is echt wel scherp
zal er deze winter is gaan met de kerstmarkt
den daler,
aanpassingen doen ze niet, zelf heb ik een black sin 8.0 en ZR race 8.0.
Vroeg voor crank van 170 ipv 175 en het antwoord was negatief.
Dan achteraf maar geruild/ andere gekocht.
Kwaliteit zeker niet minder dan andere en duurdere merken, service Bike-Discount niet slecht. Heb nu een overjaars carbon Cube frame gekocht aan een prijsje om de alu ZR race om te bouwen.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Re: ervaring radon bikes

Bericht door -JP- »

Zelf heb ik de black sin van vorig jaar. Het zijn leuke fietsen maar ze verkopen liever dan dat ze service leveren.
Vorig jaar heb ik 8 maand op mijn crash replacement kunnen wachten.

Dat replacement frame heeft het dan na 300km begeven (scheur in het carbon achter de seatpost). Na het openen van een case wacht ik weer bijna een maand op feedback.

Mijn advies ga voor een fabrikant die in service wil investeren. (Rose, Canyon, ....)
Plaats reactie