Op zoek naar nieuwe MTB

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
e-J@y
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 15:25
Rijdt met: Trek X-Caliber 9

Op zoek naar nieuwe MTB

Bericht door e-J@y »

Hallo iedereen,

net zoals zovelen ben ik op zoek naar een nieuwe hardtail MTB.
Mijn oude heeft een barst in de kader net onder de zadelklem. Enkele jaren geleden heb ik al eens een nieuw frame gekregen in garantie owv hetzelfde probleem, maar nu wordt het niet meer vervangen in garantie.
Dus wordt het een nieuwe fiets.

Mijn budget is ong. €800 à €900, meer wil ik niet uitgeven voor een wekelijkse toertocht op zondagvoormiddag. Afmontage is niet het belangrijkste aangezien dit toch regelmatig vervangen dient te worden. Ik ben op zoek naar een fiets met een degelijk frame waar ik jaren mee verder kan. Al de rest is vervangbaar O:)

Na een zoektocht heb ik volgende fietsen geselecteerd, rekening houdend met de merken die ik kan vinden bij één van de fietsenmakers in mijn buurt, geordend van de duurste (€999) naar de goedkoopste (€799). De EVO 20 vind ik persoonlijk de mooiste :-D

- Granville EVO Team 29"
- Trek X-Caliber 9 29"
- Thompson Element PRO 29"
- Granville EVO 20 29"

Iemand ervaring met één van deze fietsen?
e-J@y
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 15:25
Rijdt met: Trek X-Caliber 9

Re: Op zoek naar nieuwe MTB

Bericht door e-J@y »

Voor de geïnteresseerden: het is de Trek X-Caliber 9 geworden.
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes ... 45600-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua geometrie 'paste' deze mij het beste.
Vandaag binnengekomen, dus net op tijd voor het verlengd weekend met prachtig weer 8)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Op zoek naar nieuwe MTB

Bericht door Mister No Chaïn »

Proficiat! Blij dat je naar onze raad hebt geluisterd :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Op zoek naar nieuwe MTB

Bericht door Free_ltd »

Ik heb oik sinds vorig jaar de X-Caliber 9 en ben er super tevreden van. En heb laatst gezien dat ze nu voor €899 staan en er zelfs nog 2015 modellen voor €799 zijn.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Op zoek naar nieuwe MTB

Bericht door Free_ltd »

Wel na elke rit uw zadel aan de onderzijde eens controleren. Daar zitten van die kleine inbus schroefjes en bij mij op 4 plaatsen de plastiek gescheurd.

Van de week de hele tijd zo een tikkend geluid en kon het maar niet vinden. Vandaag weer en vanalles geprobeerd. Werd er gek van.

Thuis gekomen en dat hele zadel er eens afgenomen en dan gezien. Nu ongeveer 700km erop. Woensdag eens passeren aan de LSB.

Kan zijn dat het toeval is, maar hou het in de gaten.
e-J@y
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 15:25
Rijdt met: Trek X-Caliber 9

Re: Op zoek naar nieuwe MTB

Bericht door e-J@y »

Free_ltd schreef:Wel na elke rit uw zadel aan de onderzijde eens controleren. Daar zitten van die kleine inbus schroefjes en bij mij op 4 plaatsen de plastiek gescheurd.

Van de week de hele tijd zo een tikkend geluid en kon het maar niet vinden. Vandaag weer en vanalles geprobeerd. Werd er gek van.

Thuis gekomen en dat hele zadel er eens afgenomen en dan gezien. Nu ongeveer 700km erop. Woensdag eens passeren aan de LSB.

Kan zijn dat het toeval is, maar hou het in de gaten.
Bedankt, ik zal het wat in de gaten houden.
Na de eerste ritten zeer tevreden over de fiets!
Plaats reactie