Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
anderson
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 mar 2016 15:57

Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Bericht door anderson »

Ik zoek een comfortabele carbon full suspension bike. Met comfortabel bedoel ik, niet te lang uitgerekt liefst zoals een HT Stumpjumper, Scale, Superfly, het liefst een beetje rechtop.

De bikes die mij aanspreken zijn:

Salsa Spearfish
Salsa horsethief [is iets boven mijn budget]
Santa Cruz Tallboy
BMC Speedfox 02

Andere merken kan ik hier in de regio moeilijk aan komen mijn budget is tot 3500 Euro iets naar boven het budget kan nog wel.

btw ik zag ik in de magazine o2bikers bij review de BMC fourstroke, comfortabel 5 uit 5. Dit is toch meer een XC bike. Iemand die de bike heeft en er wat over kan vertellen.

alvast bedankt,
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Bericht door Jeroen D »

De spearfish is een zalige bike, wel met mindere Veerweg, hoewel je het gevoel hebt met meer onderweg te zijn.
Moest je meer willen weten vraag je maar.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Bericht door roger »

Portugees merk(Coluer,hier niet gekend,test gereden in Spanje op "escape trail",full XT voor 1 500 euro.Wel geen carbon,vergelijkbaar met Scott Spark.

http://www.coluer.com/2014/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Bericht door tipi »

Cannondale Habbit, lekker speelse geo
anderson
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 mar 2016 15:57

Re: Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Bericht door anderson »

Bedankt voor de reacties.

Jeroen D hoe zit het met de zitpositie houding van de Spearfish vergeleken met jou XC Scott Scale Bike.
race houding, gestrekt, comfortabel of rechtop.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Comfortabele carbon full suspension hulp nodig.

Bericht door Dickie »

Na mijn Tallboy, het VPP2 heb ik niet leren appreciëren als 't klimmen wat lang duurde, heb ik zo'n open-mould no-name frame ala Coluer Sodium laten afkomen.
Is wel degelijk carbon :wink: .
Het doet sterk aan een Scott Spark denken, alhoewel de geo wel wat verschilt, steilere balhoofdshoek 71° en 110mm veerweg.

Vooreerst wou ik het simpeler, veren of niet veren, geen platformtoestanden én vooral een stevige lock-out.
Iig heb ik nu een fiets met een set-up zoals ik het wou, ofwel 'plush' ofwel rigid per druk op een knop.
Achtertrein mocht wel ietske stijver zijn en de afwerkingsdetails zijn hier en daar wat minder.
Ook maak ik me geen illusies ivm garantie.
Plaats reactie