Canyon Nerve 2016: M of L?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jonas_VD
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 03 sep 2012 14:46

Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door Jonas_VD »

Ik ben van plan mijn HT in te ruilen voor een 120 mm fully voor het wat zwaardere werk en heb mijn oog laten vallen op de Canyon Nerve 29er. Ik meet 182 cm met een BBL van 86.5 cm; canyon heeft zijn PPS systeem om de juiste framemaat te kiezen en ik zou uitkomen op een M. Wanneer ik als BBL 87,5 cm ingeef, zou een L ideaal zijn voor mij. Nu het lijkt erop dat dit PPS systeem enkel rekening houdt met de BBL, zo zou bijvoorbeeld zowel iemand van 172 cm als iemand van 189 cm (beide BBL van 86 cm) volgens dit systeem een M moeten nemen. Om deze reden en omwille van het feit dat ik tussen een M en L val, vertrouw ik dit PPS systeem niet echt voor de volle 100%.

Nu de Canyon Nerve heeft een bovenbuislengte van 599 mm in maat M en 630 mm in maat L. De zitbuislengtes bedragen 440 mm (M) en 480 mm (L). Het lijkt mij dat de bovenbuislengte vrij groot is in verhouding tot de zitbuislengte in het 2016 model. Ter vergelijking: bij het 2015 29er model in maat L: bovenbuis 606 mm en zitbuis 485 mm; maat M: bovenbuis 585 mm en zitbuis 445 mm.

In mijn geval met een lengte van 182 cm zou ik dus qua bovenbuis naar de M neigen, maar qua zitbuis naar de L. Heeft iemand soms enig advies welk van de 2 primeert bij het kiezen van de juiste framemaat?

Ik besef ook wel dat het beste advies nog altijd het testen is van de verschillende maten. Maar alvorens ik helemaal naar Heerlen (NL) bol om 20 min. op de bike te zitten, had ik graag jullie mening hierover geweten.

Merci!
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door Kevin82 »

Bij mij is het ongeveer gelijkend maar dan bovenbuis maat S en Zitbuis maat M. Ik heb in al mijn fietsen een S en ben hier heel tevreden over. Als je te hard moet voorover hangen bij de grotere maat zit je met een probleem (last in schouders,rug,...). Maar zoals je zelf aangeeft mss ergens eerst eens testen want dan ben je echt zeker.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door kootje »

Het testcenter in Heerlen is er al enkele jaren niet meer, dus om te testrijden zul je naar Koblenz moeten...
Jonas_VD
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 03 sep 2012 14:46

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door Jonas_VD »

kootje schreef:Het testcenter in Heerlen is er al enkele jaren niet meer, dus om te testrijden zul je naar Koblenz moeten...
](*,) Testen zal er dan waarschijnlijk niet inzitten..
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door pathfinder »

Ik ben 181 met bbl van 85 en heb de M gehad. Deze zat me perfect maar mocht echt niet kleiner zijn dus ik zou voor de L gaan als ik u was.
Jonas_VD
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 03 sep 2012 14:46

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door Jonas_VD »

pathfinder schreef:Ik ben 181 met bbl van 85 en heb de M gehad. Deze zat me perfect maar mocht echt niet kleiner zijn dus ik zou voor de L gaan als ik u was.
Was dit een 2016 of ouder model?
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door janssis werner »

Weet niet van waar je bent . Als je wil mag je hier eens komen kijken ik ben 1.84 groot en heb een large model 2015. Kan de zadel via de dropper snel aanpassen . Regio sint truiden .

Grtjs.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door Jemp »

Ik heb een 2013 model in L. Ik ben 1.77m met binnenbeenlengte 871mm.
Ik zou in uw geval voor een Lgaan. Eventueel met een kortere stuurpen.
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door pathfinder »

Was het 2014 model
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Canyon Nerve 2016: M of L?

Bericht door janssis werner »

Deze maten zijn anders bij model 2016 tegen over model 2015. Bij model 2016 zijn nog meer zaken anders zoals ,bredere banden , andere achterbrug en de kader is ook niet meer hetzelfde. Weet ook niet welk model je voor ogen hebt bij de 29er . Volgens mij is de 9.9 of hoger de mooiste en beste bike. Vermits dat deze een compact hebben van voor, en dat bolt beter en zeker met de 2x11 van xt. Als ik nu nog eene nieuwe zou kopen zou ik niet twijfelen .

Grtjs. Ps de levertijd van de 9.9 loopt op en was in mijn geval toen snel uitverkocht.
Plaats reactie