1ste full suspension mtb

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 1ste full suspension mtb

Bericht door scan »

De Focus Spine is ook mss wel interessant om te bekijken. Mooie fiets en prijs/kwaliteit zit die ook niet slecht.
chime
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 10 jun 2012 22:09
Rijdt met: Trek 6700

Re: 1ste full suspension mtb

Bericht door chime »

Eigenlijk heel eenvoudig: http://www.happybikedays.org/?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkel van tevoren een lijstje maken van fietsen die je wilt testen (kunt betalen).


Ik heb dat vorig jaar ook gedaan voor een hardtail uit te zoeken - en ik moet zeggen, bij de canyon grand canyon had ik direct het gevoel van "dit is em"

Bij andere, vergelijkbare, fietsen was dat toch minder.
Gebruikersavatar
lange Peter
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 13:45
Rijdt met: bmc 4 cilinder

Re: 1ste full suspension mtb

Bericht door lange Peter »

Testen inderdaad,ik ben vorig jaar ook naar de hbd geweest om koersfietsen te testen en bij bmc had ik ook zoiets van jep,dit wordt hem.

Misschien nog een idee'tje voor de ts,een fully framekit kopen en de onderdelen van de hardtail overbouwen.
Dan kun je ook wat meer high end gaan en bv een niner jet 9 rdo kopen...
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 1ste full suspension mtb

Bericht door dennisVO »

hoi Jeroen,

je spreekt een aantal keer over de "shapeshifter" als zijnde vering-lockout.
maar een Nerve heeft géén shapeshifter, én de shapeshifter is géén lockout.
de shapeshifter past de geo van de fiets aan (om van enduro naar XC te gaan, ongeveer), en staat enkel op de Strive, dacht ik.
alleszins niet op de Nerve.
maar op de Nerve heb je wel CTD dempers, dus die kan je gewoon open-half-dicht zetten afhankelijk van je parcours.
ik heb daarvoor een hendeltje (remote) op m'n stuur staan.
de dempers staan in Trail, bij de pittige afdalingen/drops gaat hij open (descent) en voor asfalt/klims/los zand gaat hij toe (climb).

wat ik hier lees over fietsmakers die Canyon weigeren, amai, wat een bende boeren zeg.
best zelf aan prullen, dat is veel leuker, spaart je véél geld uit, en in sommige gevallen is dat beter als bij de fietsmaker.
Plaats reactie