SANTA CRUZ

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

roger schreef:De Blur heeft een antipomp effect maar met de nieuwe dempers is dit probleem bij veel fullsuspension opgelost.Volgens mij is het zen prijs niet waard.De superlight heeft zijn diensten reeds bewezen gedurende vele jaren.Ga anders eens kijken op de site www.mtbr.com daar kun je commentaren lezen van beide fietsen.
Da moet ik toch tegenspreken.
Ik had een Intense M1 (FSR achterkant) met 5th element.
Ik heb nu een M3 (Vpp, zelfde principe als een blur) met Swinger.
Die dempers zijn identiek (verschillen enkel in land van productie en de stickers). Onderdelen heb ik gewoon overgezet.
Maar die M3 is een veel sneller velo, die opvallend beter pedaleert en bovendien stabieler door de brute stukken gaat. Wa da betreft hebben intense/santa cruz heel goed gezien dat t pad dat je acheras doet tegenover de rots/put van belang is. Resultaat: veel sneller door ruwe stukken, vaak remmetjes los, waar t vroeger werken was om te blijven zitten op de velo.
Als dat verschil ook geldt voor XC/enduro velo's (waar trappen veel belangrijker is) zou ik meteen, en blindelings voor VPP gaan.
Had ik t geld, dan verving ik mn uzzi onmiddellijk door een 5.5

I don't believe the hype, dit is mijn ervaring
Gebruikersavatar
black tragic
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 mei 2004 12:21
Rijdt met: GT pro line 24" / GT Fury 26" '12 / GT gtr 2.0 28" '12 / GT Xizang 29" '92
Contacteer:

Bericht door black tragic »

Hallo,

Ik heb sinds een klein maandje een Blur. Daarvoor reed ik met een GT I-drive. Op het gebied van aandrijving is de (oude) I-drive door niets te kloppen maar de Blur is een aardig stuk lichter en klimt daardoor ook veel beter. Met die RP3 demper met propedal voel je helemaal niets van een pomp effect. Bergaf gaat de blur als een goederentrein! (v)loeiend hard! Kijk maar eens naar de testverslagen op www.mtbr.com.
Hij kost wel een smak geld maar na de eerste KM ben je dat helemaal vergeten!

Als je op zoek bent naar een Santa Curz dealer
www.stbp.net De shopeigenaar, Peter Helleven, scheurt zelf ook met een Blur. Hij heeft nog een Superlicht maat L hangen denk ik.
Super service en super prijzen trouwens.

Get framed, Get Santa Cruz!
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

black tragic schreef:Hallo,

Ik heb sinds een klein maandje een Blur. Daarvoor reed ik met een GT I-drive. Op het gebied van aandrijving is de (oude) I-drive door niets te kloppen maar de Blur is een aardig stuk lichter en klimt daardoor ook veel beter. Met die RP3 demper met propedal voel je helemaal niets van een pomp effect. Bergaf gaat de blur als een goederentrein! (v)loeiend hard! Kijk maar eens naar de testverslagen op www.mtbr.com.
Hij kost wel een smak geld maar na de eerste KM ben je dat helemaal vergeten!

Als je op zoek bent naar een Santa Curz dealer
www.stbp.net De shopeigenaar, Peter Helleven, scheurt zelf ook met een Blur. Hij heeft nog een Superlicht maat L hangen denk ik.
Super service en super prijzen trouwens.

Get framed, Get Santa Cruz!
Hallo

Ik heb al contact opgenomen me Peter, een héél sympathieke kerel!!!
Hij raad me wel aan om een superlight te kopen. Ik twijfel nog een beetje tss Superlight en Blur.
Gebruikersavatar
black tragic
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 mei 2004 12:21
Rijdt met: GT pro line 24" / GT Fury 26" '12 / GT gtr 2.0 28" '12 / GT Xizang 29" '92
Contacteer:

Bericht door black tragic »

Tja,

Jij moet het weten de Superlight is goed en goedkoper,
De blur is beter maar duurder.

Hoe dan ook beiden zijn meer dan prachtig en in de herverkoop krijg je er altijd nogwel een mooi bedrag voor terug.

Join the SyndiCate!



Filip.
franky-boy
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 09 mei 2005 22:40
Rijdt met: Santa Cruz Blur

mijn blurke

Bericht door franky-boy »

Hi there

ben sinds 2 weekskes de trotse eigenaar van een gloednieuwe, zelf gemonteerde Santa Cruz Blur
heb hem al uitvoerig op zijn donder gegeven in de Hardennen en jaaaa
het is waar....hij , zij? is niet alleen supermooi in een black anodised kleedje, maar het is een bommetje om mee te fietsen

"c'est carbon, ca?" vroeg een onschuldige waalse vriend. #-o
ik vergeef het hem enkel en alleen omdat zijn ogen flikkerden [-X

het kost wat geld, ja, maar als je hem zelf afmonteert bij onze vrienden van barracuda, dan kan je flink wat uitsparen en natuurlijk is een nieuw fietsje monteren pas ECHTE ontspanning... :-D

een Blur, ja hoor ,niet twijfelen, op elk terrein
Plaats reactie