dilemma voor trainigsfiets

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
fieldmarshall
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: do 29 jan 2009 19:27
Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014

dilemma voor trainigsfiets

Bericht door fieldmarshall »

Ik zit een beetje met een dilemma... Momenteel heb ik een Specialized Crave voor mtb tochten en een Cube Ltd uit 20008 voor Woon-werkverkeer.

Ik heb ook rollen, maar het wiel, ketting etc telkens veranderen op de Cube is mij te omslachtig om na het werk of zo nog snel even te trainen. Mijn rollen trainingswiel is 26inch met een 9 versnellingen cassette.

Op de Cube werkt vooraan enkel nog het middenplateau en de remmen (zuigers) lijken mij lichtjes te lekken...

Ik zit dus met volgend dilemma:
- Ik koop een tweedehandsbike voor Woon-werkverkeer die in orde staat. Om optimaal onderdelen te kunnen uitwisselen liefst 26 of 29 inch. De Cube dient dan enkel nog voor de rollen. Budget voor de woon-werker is dan zo'n 500euro. Liefst goedkope maar duurzame onderdelen. Er komen sowieso wegbanden op met een antilek protectie en liefst Tubeless (met melk).
- Alternatief is de Cube nog eens oplappen. Dan zou ik nog een oud vehikel in 26inch zoeken om bij te kopen. Dit moet dan met een 9speed derailleur zijn. vork en voorwiel maken mij dan niets uit.

In beide gevallen: ik ben 1m84 en het wordt dus iets in maat L...

Wat denken jullie?
Plaats reactie