Hulp bij nieuwe fiets keuze

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Vexena
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 19 okt 2015 14:08

Hulp bij nieuwe fiets keuze

Bericht door Vexena »

Hallo mtb'ers,

Aangezien mijn mtb dat ik nu gebruik al 12jaar oud is en meer en meer kosten begint te vragen heb ik de beslissing genomen om een nieuwe mtb te kopen. Echter ben ik nog aan het twijfelen tussen een 27.5 inch & 29 inch, en welke fiets ik precies zou kopen om het voordeligst uit te komen prijs/kwaliteit.


MTB's dat mij momenteel aanspreken: (budget max 1200 euro)
Cube LTD Pro 29 inch
Cube LTD Pro 27.5 inch
Bulls Copperhead 29
Bulls Copperhead 3 RS 27.5 Inch
Gaint Talon 27.5 Inch

Welke fiets uit de bovenste lijst zouden jullie kiezen in mijn plaats?

Ook vroeg ik mij nog af welke band inch maat jullie mij aanraden? Comfort maakt mij niet echt zoveel uit en mijn rijstijl is redelijk aggresief & snel, graag heb ik ook genoeg controle over mijn mtb.

Alvast Bedankt voor de hulp =;
Gebruikersavatar
jvdk151
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 14:54
Rijdt met: stevens manic 2011
Contacteer:

Re: Hulp bij nieuwe fiets keuze

Bericht door jvdk151 »

ik ben ook op zoek naar een tweede fiets en heb een tijdje het internet afgeschuimd naar informatie. Er zijn een aantal filmpjes en websites die heel duidelijk het verschil uitleggen tussen de verschillende wielmaten. Eentje ervan is http://www.fietspraat.nl/index.php/mate ... e-26-of-29" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ondertussen heb ik besloten om een crossfiets aan te schaffen. Ik gebruik mijn mountainbike ook om naar het werk te fietsen één a twee keer per week. Met een crossfiets zal dit gemakkelijker verlopen.
Plaats reactie