Matige tevredenheid Cannondale F600SL ?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

irtimit schreef:Ik ken een fietsenmaker in het Gentse die gestopt is met Cannondale te verdelen, en zeggen dat hij de eerste dealer was in Vlaanderen voor Cannondale.
Reden is: Cannondale is een ramp als het op service aankomt naar de dealer en zo ook naar de klant toe...
Ik ken die ook : tot zolang hij cannondale mocht verkopen was het van : fantastische fietsen, beter bestond niet. Toen hij C kwijt was : lakproblemen, garantie, kwaliteit, bedriegers, brol, ...
Nen echte politieker - en hij kan het even goed uitleggen.

Ik heb met Cannondale 1 garantie-geval gehad (kader Raven gescheurd) en dat werd probleemloos opgelost.
Nadien heb ik nog problemen gehad met een vork en schijfremmen toen ik eens bij een andere dealer (meer in de buurt) ging voor een simpel onderhoud. Drie keer moeten teruggaan en nog niet opgelost. Ik heb wel maar 1 keer moeten betalen. Toen ik terug ging bij mijn oorspronkelijke dealer heeft hij het in orde gezet terwijl ik erbij was. Nog geen 10 minuten werk aan gehad.

In wezen zijn alle topmerken aan elkaar gewaagd en wordt het verschil naar de gebruiker toe gemaakt door de dealer/mechanicien. En de fouten die deze maakt worden al te snel op de rekening van het merk geschreven
Gast

Bericht door Gast »

dr paaj schreef:
spy schreef:Ik wil gewoon maar laten weten dat ik er wel tevreden ben.
pro bike heeft me gewoon 3x laten betalen voor iets dat niet in orde was.
Dit mag ook vermeld worden;
Het is zeker niet mijn bedoeling om probike zwart te maken,maar toen zijn ze wel in de fout gegaan.
Heb je probike dat ook laten weten?
Heeft omegabiker het ook aan bikestore laten weten?

zo kan me nover elke zaak wel iets zeggen om die zwart te maken

elke lbs maakt wel fouten

wat je zelf doet doe je altijd beter (toch in uw eigen ogen)
Gebruikersavatar
Hagelander
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: di 26 okt 2004 21:38

Bericht door Hagelander »

In wezen zijn alle topmerken aan elkaar gewaagd en wordt het verschil naar de gebruiker toe gemaakt door de dealer/mechanicien. En de fouten die deze maakt worden al te snel op de rekening van het merk geschreven (cfr. Jerommeken)

Volledig mee akkoord, maar in een moderne bedrijfsvoering is een fabrikant 100% verantwoordelijk voor een correcte service naar de eindgebruiker, en maakt service als dusdanig deel uit het van het product ! Voor de eindgebruiker is maar één ding belangrijk : kwaliteit en dienst-na-verkoop, kortom tevredenheid. Of dit aan de dealer ligt of aan de fabrikant, maakt geen verschil uit.

Om de service te garanderen, is een stringente controle op het dealernetwerk nodig : dat zie je trouwens in alle industrietakken, of het nu horloges zijn, fietsen, of auto's.

De fabrikant zou moeten weten dat mond-aan-mond reclame =P~ (hetgeen hier op dit forum gebeurt) een product kan maken of kraken !
Gebruikersavatar
Hagelander
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: di 26 okt 2004 21:38

Bericht door Hagelander »

skip bericht
Laatst gewijzigd door Hagelander op do 22 jun 2006 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Een merk als cannondale kraak je hier niet mee en heeft zijn strepen allang goed en dik verdiend.

Dat je ontevreden bent over de service die je van je LBS krijgt, heeft niets te maken met cannondale. Die moet je ook bij je LBS halen, hetzelfde voor iemand die zijn fiets wil laten opsturen naar shimano, shimano doet en wil dat niet en legt de eindverantwoordelijkheid ook bij de LBS neer.
Plaats reactie