welke MTB is jullie keuze.

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door Mister No Chaïn »

RigolleM schreef:
geertg schreef:Veel fietsfabrikanten koppelen de lengte van de biker aan de wielmaat, dat moet toch zijn reden hebben.
Emily Batty rijdt op een 29'er en meet 1m61 en eindigde 4de dit weekend. Lengte koppelen aan wielmaat is dus sterk overdreven :wink:

De meeste fabrikanten willen zoveel mogelijk fietsen verkopen, en proberen iedereen te overtuigen om een nieuwe fiets te kopen. Voor de twijfelaars voor een 29'er hebben ze nu 27,5" erbij genomen, om die laatste ook te overtuigen dat hun 26'er verleden tijd is.

Vroeger was het makkelijk: 26" PUNT, nu 26", 27,5", 29", 27,5+, 29+, Fatbike... :-k
Emily rijdt tegenwoordig 27.5, al heel het jaar zie ik foto's op haar twitter van Fuel's en Procalibers in 27.5
https://www.youtube.com/watch?v=tnBArZ_2OgE
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door Mister A »

Ik heb gekozen voor de scale 27,5. Ik heb de scale 29 en 27,5 inch getest in dezelfde uitvoering. De 27,5 voelt beter in wendbaarheid en optrekken, bij een 29inch zit ik naar mijn gevoel te hoog. Maar ik moet er direct al bijzeggen dat het verschil allemaal niet zo gigantisch is hoor. Het belangrijkste is dat je een goeie positie hebt op je fiets. Ik zou dus zeker een testrit doet met een fiets voor je hem koopt. En als je oude 26" inch nog niet kapot is zou ik er nog even mee doorrijden en verder sparen.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: welke MTB is jullie keuze.

Bericht door geertg »

Mister A schreef:Ik heb gekozen voor de scale 27,5. Ik heb de scale 29 en 27,5 inch getest in dezelfde uitvoering. De 27,5 voelt beter in wendbaarheid en optrekken, bij een 29inch zit ik naar mijn gevoel te hoog. Maar ik moet er direct al bijzeggen dat het verschil allemaal niet zo gigantisch is hoor. Het belangrijkste is dat je een goeie positie hebt op je fiets. Ik zou dus zeker een testrit doet met een fiets voor je hem koopt. En als je oude 26" inch nog niet kapot is zou ik er nog even mee doorrijden en verder sparen.
Zowaar de redenen waarom ik voor een 27,5 gekozen heb. Veel plezier met uw bike.
Plaats reactie