Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door whaleshark »

ign schreef:Ja weet ik maar kan geen v beide testen buiten kort ritje naar hoek van de straat en terug
Waarom kun je niet testen?
Gebruikersavatar
ign
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 31 jan 2006 19:14

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door ign »

Kenneth-mtb schreef:En al iets gekocht nu?
Nog steeds niet nee, en ben er nog steeds niet uit :-)
Gebruikersavatar
ign
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 31 jan 2006 19:14

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door ign »

whaleshark schreef:
ign schreef:Ja weet ik maar kan geen v beide testen buiten kort ritje naar hoek van de straat en terug
Waarom kun je niet testen?
Omdat de fietsedealers enkel een kort ritje in de straat toelaten...
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kazzz »

Dan zou ik nog effe op de tanden bijten en wachten tot de bike days.
Je zal het je niet beklagen, wat wel het geval kan zijn als je niet wacht :)

En ja, das natuurlijk dom van de lbs, want daar zou ik al geen fiets meer kopen :/ Een auto test je toch ook niet uit op de parking van de garage?
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door whaleshark »

ign schreef:
whaleshark schreef:
ign schreef:Ja weet ik maar kan geen v beide testen buiten kort ritje naar hoek van de straat en terug
Waarom kun je niet testen?
Omdat de fietsedealers enkel een kort ritje in de straat toelaten...
Ik zou dan naar een andere LBS gaan... of inderdaad wachten op de Bike-days....
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kawa »

kazzz schreef: En ja, das natuurlijk dom van de lbs, want daar zou ik al geen fiets meer kopen :/ Een auto test je toch ook niet uit op de parking van de garage?

Dom is misschien wat overdreven?

Je kan toch moeilik van elke LBS verwachten dat ze van elk model een testfiets in de shop hebben staan waar iedereen naar hartelust mee kan gaan raggen?

Een auto testen kan ook niet altijd.... garages zullen wel een paar directiewagens hebben staan maar zeker niet elk model en elke motorisatie...



Als je echt wil testen kijk ga je naar Happy Bike days of wacht je tot er testweekends georganiseerd worden door een LBS.
Maar langs de andere kant... zo belangrijk is dat toch niet? Een Scale of een Superfly... zullen beide goei fietsen zijn en wennen aan een fiets moet je toch.
Gewoon kopen welke je het meest aanstaat. :wink:
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kazzz »

Voor mij reed de Scale voor geen meter.. (beetje overdreven, maar toch)...
Dus het is wel iets of wat meer dan aanpassen.
Toegegeven, de lbs moet idd niet elk type hebben, maar Trek zijn GEO is voor bijna allemaal hetzelfde. En je gaat niet testen of de XT of SLX variant beter is, enkel de GEO is belangrijk. In dat opzicht is eender welk Superfly geschikt, mits de maten.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kawa »

kazzz schreef: Toegegeven, de lbs moet idd niet elk type hebben, maar Trek zijn GEO is voor bijna allemaal hetzelfde. En je gaat niet testen of de XT of SLX variant beter is, enkel de GEO is belangrijk. In dat opzicht is eender welk Superfly geschikt, mits de maten.

Ok... maar dan nog.

Een dealer moet dus volgens u van elk model elke maat ter beschikking stellen om uitgebreid te laten testen... da zal nogal wa kosten.


Ieder zijn mening, maar voor mij hoeft da niet.
Als je echt wil testen wacht je tot op evenementen waar je fietsen kan testen, die zijn er met een reden...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door Mister No Chaïn »

Trek heeft demo bikes waarmee ze naar events gaan, opendeurdagen van fm's en dat soort zaken. Vroeger stond die agenda onderaan op hun site maar nu vind ik er niks meer van terug, misschien kan je het eens via facebook of twitter vragen.
Jij zoekt nu een mtb, maar de volgende zoekt een koersfiets, de volgende een elektrische fiets ... ik vind het eigenlijk nogal logisch dat een winkel niet van alle modellen testfietsen heeft. Met 1 mtb kom je ook niet toe hé, wat heeft het voor zin om met een 19.5 test te rijden als je maar 1m75 bent, daar ben je niks mee.

Happy bike-days valt eigenlijk veel te laat op het jaar. De fietsen komen uit in september, wat je op HBD test is 9 kansen op 10 toch niet meer leverbaar in model 2015. Als je daar iets test kan je dus maar best vragen of de kaders niet veranderen naar 2016 toe.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Scott scale 710 vs trek superfly 9.8

Bericht door kazzz »

kawa schreef:
kazzz schreef: Toegegeven, de lbs moet idd niet elk type hebben, maar Trek zijn GEO is voor bijna allemaal hetzelfde. En je gaat niet testen of de XT of SLX variant beter is, enkel de GEO is belangrijk. In dat opzicht is eender welk Superfly geschikt, mits de maten.

Ok... maar dan nog.

Een dealer moet dus volgens u van elk model elke maat ter beschikking stellen om uitgebreid te laten testen... da zal nogal wa kosten.


Ieder zijn mening, maar voor mij hoeft da niet.
Als je echt wil testen wacht je tot op evenementen waar je fietsen kan testen, die zijn er met een reden...
Ik begrijp zeker wat je wil zeggen.. En ik zeg ook niet dat een lbs dat MOET hebben. Maar ze kunnen eventueel wel iets meer samenwerken. Hij heeft van merk x 3 of 4 fietsen in stock, de andere lbs weer 3 of 4 en nog een andere de andere 3 of 4. Dan kan je jouw klant gericht doorsturen naar de andere om te testen, met onderlinge afspraak van geen verkoop te doen onder de andere zijn veren.
Het is maar een idee van hoe iets beter zou georganiseerd kunnen worden, ten goede van de klant. Die 4 bikes zouden evenwel door Trek zelf eventueel goedkoper aan de lbs verkocht kunnen worden, die dan achter als "demo" kan verkocht worden tegen ook weer een lagere prijs.
Plaats reactie