Trek superfly of Cube reaction

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
peterke1974
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:13
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp

Trek superfly of Cube reaction

Bericht door peterke1974 »

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe bike.
Ik ben nu aan het twijfelen tussen de trek superfly 8 en de Cube Reaction HPA SL 29.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/mo ... uperfly_8/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cube.eu/nl/bikes/mtb-hardtai ... ized-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan de geometrie te zien zijn het blijkbaar 2 heel verschillende fietsen. De Trek heeft een merkelijk langere stuurbuis.

Welke zou het meest geschikt zijn?
Ik ben groot (195), maar vooral lange benen.
Fiets zal gebruikt worden voor TT's in Limburg. In de zomer de Ardennen en het (midden)gebergte.
Ter vergelijking: momenteel rij ik met een Specialized Stumpjumper.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Trek superfly of Cube reaction

Bericht door whaleshark »

Ik persoonlijk zou voor de Trek gaan...
Probeer eens een deftige test rit met beide MTB's te maken, zo kun je ze best vergelijken...het is voor iedereen, persoonlijk welke geometrie het beste bij hem past...
Ik ben vorig jaar naar de winkel gestapt voor een Specialzed, en na test rijden buiten gestapt met een Cannondale...

succes
tomtje
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 12:56
Rijdt met: Trek superfly 9.8

Re: Trek superfly of Cube reaction

Bericht door tomtje »

Ik heb een trek 9.8, en ik ben 1m94. Qua geometrie een geweldige fiets. Zelfs in 23" kader nog goed wendbaar.
Ik heb cube ook getest (2014 modellen welliswaar). Hier zat ik niet goed op.

De cube is wel beter afgemonteerd dan de Trek.. Maar onderdelen kan je stuk per stuk vervangen :-) Dus best een testrit maken voor de geometrie en op basis daarvan beslissen ;-)
GaanMetDeGeit
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 06 dec 2013 15:04
Rijdt met: Cube Reaction GTC Race

Re: Trek superfly of Cube reaction

Bericht door GaanMetDeGeit »

Ik kan je meegeven dat ik tevreden ben over de Cube Reaction. Zelf heb ik de GTC Race. Ik ben 1m90 (ook lange benen) en de 21" versie ging nog net, wel met het zadel op de hoogste stand. Vergelijken met de trek kan ik echter niet doen, die heb ik niet getest. Maar ik kan je zeggen dat de cube voor mij deze veel wendbaarder leek dan een Merida of Stevens in dezelfde prijsklasse. Daar moest ik wel een 22" nemen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Trek superfly of Cube reaction

Bericht door Reflex »

Gewoon zelf testen. Ik ben zelf super tevreden van de Superfly (wel de carbon versie) maar dar wil niet zeggen dat jij dat ook bent. Trek heeft ook levenslang garantie op het frame.
verhulstj@telenet.be
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 okt 2014 21:43

Re: Trek superfly of Cube reaction

Bericht door verhulstj@telenet.be »

En, wat is het geworden? Ik heb namelijk interesse is de Trek superfly 8 of 9. Hoe zijn u ervaringen?
Dank.
Plaats reactie