Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
nebur
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 nov 2007 12:17
Rijdt met: Trek 6700 ('08)

Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Bericht door nebur »

Hallo,

Ik ben ook overgeschakeld op een 29'er en heb uiteindelijk gekozen voor een aluminium canyon. Na de eerste ritten ben ik er zeer tevreden van! Enkel met de wielset die er in zit, DT Swiss m 1700 zit er geen snelspanner in het achterwiel.

Is dit normaal of moet er normaal gezien ook een snelspanner meegeleverd worden? Nu zit er een vaste as in, wat ik vervelend vind bij platte band... Of zijn er nog mensen die dit hebben en inbus-sleutels meenemen?
Welke snelspanner is er compatibel?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Bericht door RigolleM »

nebur schreef:Is dit normaal of moet er normaal gezien ook een snelspanner meegeleverd worden? Nu zit er een vaste as in, wat ik vervelend vind bij platte band... Of zijn er nog mensen die dit hebben en inbus-sleutels meenemen?
Welke snelspanner is er compatibel?
DT Swiss, Tune, Rockshox,...

Deze bijvoorbeeld:

Afbeelding
Ik heb altijd een inbus mee in maat 4 (stuurpen, remhendels, ...) en 5 (caliperbouten, ...) ;-)
nebur
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 nov 2007 12:17
Rijdt met: Trek 6700 ('08)

Re: Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Bericht door nebur »

RigolleM schreef:
nebur schreef:Is dit normaal of moet er normaal gezien ook een snelspanner meegeleverd worden? Nu zit er een vaste as in, wat ik vervelend vind bij platte band... Of zijn er nog mensen die dit hebben en inbus-sleutels meenemen?
Welke snelspanner is er compatibel?
DT Swiss, Tune, Rockshox,...

Deze bijvoorbeeld:

Afbeelding
Ik heb altijd een inbus mee in maat 4 (stuurpen, remhendels, ...) en 5 (caliperbouten, ...) ;-)
Merci! Een 5/135mm snelspanner zou passen. Is daar ook een "conversion kit" (http://www.dtswiss.com/Accessories/Conversion-kits) voor nodig?
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Bericht door rombaft »

volgens mij is die canyon steekas achteraan een X12/142

dus een 5/135 gaat waarschijnlijk niet passen ...

zo'n minitoolkitje met inbusjes is handig en niet duur om mee te nemen, een ander alternatief, tape met ducktape op iets dergelijks gewoon een inbusjes onder uw zadel ...
nebur
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 nov 2007 12:17
Rijdt met: Trek 6700 ('08)

Re: Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Bericht door nebur »

Ik zou al de verkeerde gekocht hebben :-D
Voorlopig ga ik het zo laten dan, maar gisteren nog eens gaan fietsen en de vaste steekas kwam los tijdens het fietsen, waardoor er wat zijdelingse speling was op het achterwiel. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Iemand hier nog 'ervaring' mee?
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Grand Canyon AL SLX 29 9.9

Bericht door rombaft »

nebur schreef:Ik zou al de verkeerde gekocht hebben :-D
Voorlopig ga ik het zo laten dan, maar gisteren nog eens gaan fietsen en de vaste steekas kwam los tijdens het fietsen, waardoor er wat zijdelingse speling was op het achterwiel. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Iemand hier nog 'ervaring' mee?
iets harder aandraaien dan ;-) , is zeker niet de bedoeling dat deze loskomt maar heb dit nog wel eens gehoord...
Plaats reactie