CUBE REACTION GTC RACE 29

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
racerrobbie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:32

CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door racerrobbie »

Vandaag Model 2015 besteld , nu nog een maand wachten . Hopelijk goede keuze want geen ervaring met cube.

http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtai ... reen-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
janm
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 okt 2014 20:48
Rijdt met: Giant Talon / Felt Q600

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door janm »

is het overal altijd een maand wachten als je een cube besteld? of hangt dat van je fietsenmaker af?

ik ga ook wat bestellen, alleen twijfel ik over vanalles, ik krijg van iedereen verschillende tips dat het nu wel wat moeilijk wordt
qua prijs heeft cube al voordeel, maar (dat is vooral persoonlijk) vind ik het jammer als ik cube neem dat ik een fiets heb die bijna iedereen heeft.
ik dacht eerst om een 27,5er te nemen maar ik heb nu de raad gekregen daar ik veel op de weg rij (woon-werk) om toch een 29er te nemen.
alle tips zijn welkom. de giant talon staat me ook heel erg aan.
racerrobbie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:32

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door racerrobbie »

janm schreef:is het overal altijd een maand wachten als je een cube besteld? of hangt dat van je fietsenmaker af?

ik ga ook wat bestellen, alleen twijfel ik over vanalles, ik krijg van iedereen verschillende tips dat het nu wel wat moeilijk wordt
qua prijs heeft cube al voordeel, maar (dat is vooral persoonlijk) vind ik het jammer als ik cube neem dat ik een fiets heb die bijna iedereen heeft.
ik dacht eerst om een 27,5er te nemen maar ik heb nu de raad gekregen daar ik veel op de weg rij (woon-werk) om toch een 29er te nemen.
alle tips zijn welkom. de giant talon staat me ook heel erg aan.
Had ook orbea in gedachten maar was wel duurder het moet ergens stoppen . Ik heb wel geen ervaring met cube maar als ik de onderdelen zie kan dat niet slecht zijn hoop ik .
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door geertm1969 »

Ik heb al 2x een cube gehad.

1 racefiets en nooit problemen mee gehad.
Nu 2.5j een cube alu mtb26" volledig xt met het lichter alu frame en dt swiss wielen. zeer tevreden over.

Dus ja wat zou jou tegen houden? Omdat er veel cubes rond rijden? Kijk eens rond en zie hoeveel specialized er rond rijd.

Niks van aan trekken gewoon kopen waar je zin in hebt. Wel eerst even testen of je zit possitie wel prima is want het eene merk is het andere niet. Ook het rijden er mee kan voor de één anders aanvoelen dan de andere
Gebruikersavatar
Pompierke
Kerstman
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 21:21
Rijdt met: Cube

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door Pompierke »

Hoi,

Rij al 3 jaar met GTC 26" en dat tot mijn grote tevredenheid :bounce: , heb wel ondertussen enkele aanpassingen doorgevoerd:
- achterderrie is SRAM;
- Wielen zijn Mavic Crossmax, was voorheen sunringlé, maar gezien mijn lichaamsbouw wat aan de lichte kant, :wink: , vandaar;
- schijfremmen geupgraded naar XT versie.
Voor de rest een machtig fietsje voor zijn budget, volgend jaar staat de aankoop van een nieuwe fiets op het programma, maar keuze is nog niet gemaakt, wordt vermoedelijk een 27,5 of 29"

succes

Pompierke
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door geertg »

Rij ook al drie jaar met een cube en zeer tevreden over, nu een Scott Spark besteld (ben benieuwd : van 26'' naar 27,5'', van hardtail naar fully en van 13,6 kg naar 10,2 kg.).
racerrobbie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:32

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door racerrobbie »

geertg schreef:Rij ook al drie jaar met een cube en zeer tevreden over, nu een Scott Spark besteld (ben benieuwd : van 26'' naar 27,5'', van hardtail naar fully en van 13,6 kg naar 10,2 kg.).

Waarom dan nu een scott?
Johan-b
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 27 nov 2011 20:12
Rijdt met: Cannondale f29 c3

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door Johan-b »

Ik reed al enkele jaren zeer tevreden met m'n cube (26), in 1ste instantie wou ik ook de reaction gtc race 29 kopen.
Maar door omstandigheden (korting) is het een cannondale geworden.
Nadeel van cube is dat wel "maar" 5 jaar garantie op je frame krijgt, maar eigenlijk is dat al meer als voldoende voor de meerderheid onder ons :D.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door geertg »

racerrobbie schreef:
geertg schreef:Rij ook al drie jaar met een cube en zeer tevreden over, nu een Scott Spark besteld (ben benieuwd : van 26'' naar 27,5'', van hardtail naar fully en van 13,6 kg naar 10,2 kg.).

Waarom dan nu een scott?
Heb ook getwijfeld maar het gewicht en bediening vork en demper aan stuur heeft de doorslag gegeven. Cube begint nu wel haar nieuwe lichtere en stijvere carbon te exploiteren (C68) maar enkel beschikbaar met elektronisch versnellingsapparaat en dat hoef ik niet.
Gebruikersavatar
Pompierke
Kerstman
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 21:21
Rijdt met: Cube

Re: CUBE REACTION GTC RACE 29

Bericht door Pompierke »

Johan-b schreef:Ik reed al enkele jaren zeer tevreden met m'n cube (26), in 1ste instantie wou ik ook de reaction gtc race 29 kopen.
Maar door omstandigheden (korting) is het een cannondale geworden.
Nadeel van cube is dat wel "maar" 5 jaar garantie op je frame krijgt, maar eigenlijk is dat al meer als voldoende voor de meerderheid onder ons :D.
Op carbon kader blijkbaar maar 2 jaar bij Cube
Plaats reactie